PLK ogłosiły przetarg na modernizację sieci trakcyjnej na linii nr 274 Wrocław – Jelenia Góra na odcinku Żarów – Imbramowice.
Przetarg obejmuje modernizację sieci trakcyjnej wraz z robotami towarzyszącymi na torze nr 2 na szlaku Żarów – Imbramowice oraz przebudowę peronu nr 1 w st. Imbramowice. Zamówienie jest częścią projektu inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”.
Zamówienie obejmuje wykonanie zabudowy drenażu w km 37,800 – 38,640, wzmocnienie podtorza w km 36,200 – 38,640, wymianę rozjazdów nr 2, 11 i 17 w stacji Imbramowice, dostosowanie toru poprzez regulację z uzupełnieniem tłucznia do prędkości V=120-140 km/h, prace rozbiórkowe oraz budowlano – montażowe sieci trakcyjnej toru szlakowego nr 2 Imbramowice – Żarów w km 36,085 – 42,332 oraz toru nr 1 w km 42,087 – 42,210, zabudowę licznikowego systemu kontroli nie zajętości torów i rozjazdów, dostosowanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej typu SAP-5 do prędkości V =120-140 km/h i wykonanie peronu na stacji Imbramowice wraz z dojściem dostosowanym dla osób niepełnosprawnych.
W tym roku na modernizację infrastruktury PLK zamierza wydać ponad 8 mld zł, o czym piszemy więcej na Rynku Kolejowym
tutaj.