Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na linię Katowice – Tychy wreszcie rozstrzygnięty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przetarg na linię Katowice – Tychy wreszcie rozstrzygnięty
Fot. PORR
Porr wygrał przetarg na modernizację linii kolejowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy. Rozstrzyganie trwało od maja. Równie długo wybierano także nadzorcę inwestycji.

PKP PLK rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 142 z Katowic Ligoty do Tychów już w kwietniu ubiegłego roku. To linia kolejowa alternatywna dla linii nr 139 – bardzo ważnego ciągu, który dość często jest ostatnio remontowany

Otwarcie ofert odbyło się w maju ubiegłego roku. Najwięcej punktów zdobyła firma Porr, która zaproponowała maksymalne skrócenie robót (do 15 miesięcy), na korzystnym poziomie cenowym. Rozstrzyganie przetargu trwało jednak bardzo długo – wybór wykonawcy usankcjonowany został dopiero wczoraj (30 stycznia).

Porr z kolejnym kontraktem na południu kraju


W międzyczasie wszyscy konkurenci Porru nie przedłużyli ważności wadium, dlatego oferta tego wykonawcy jest już jedyną ważną. – Ponieważ nasza oferta jest jedyną, jeszcze ważną w postępowaniu, nie można spodziewać się jakiegokolwiek odwołania – mówi "RK" Siegfried Weindok, członek zarządu Porr. Umowa ma zostać podpisana w pierwszej połowie lutego.

– Satysfakcjonuje nas bardzo, że zaczynamy nowy rok kolejnym sukcesem akwizycyjnym w branży kolejowej. Duże znaczenie ma dla nas fakt, że jest to, po uzyskanych i rozpoczętych w 2017 roku kontraktach „E30 Jaworzno – Trzebinia”, „E30 Opole Zachodnie – Kędzierzyn” oraz „LK 153 Toszek – Kędzierzyn”, kolejny kontrakt kolejowy na południu Polski, z czego spodziewamy się oczywiście pozytywnych efektów synergii – podkreśla. Warto zauważyć, że firma Porr wywodzi się z Austrii, co też może mieć wpływ na wybór kluczowych kontraktów.

Jest też nadzorca

Niemal równie długo trwało wybieranie podmiotu, który będzie zarządzał inwestycją i ją nadzorował. Otwarcie ofert było w czerwcu, a wykonawcę wybrano dopiero 26 stycznia. Jest to konsorcjum firm Ekocentrum i Wudimeks. Zaproponowało ono kwotę 3,2 mln złotych – ponad dwukrotnie przekraczającą określony na niespełna 1,5 mln zł brutto kosztorys. 

Inwestycja realizowana jest w ramach zapisanego w KPK projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice”, w ramach którego – niestety dopiero w przyszłości – powstaną dodatkowe tory dla Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W Katowicach powstaną cztery nowe przystanki kolejowe

Infrastruktura

W Katowicach powstaną cztery nowe przystanki kolejowe

Redakcja/inf. pras. 24 listopada 2022

Szkody górnicze na zmodernizowanej linii nr 142

Infrastruktura

Szkody górnicze na zmodernizowanej linii nr 142

Kasper Fiszer 27 września 2021

Katowice: Pociągi wracają na odcinek Ligota – Ochojec

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

W Katowicach powstaną cztery nowe przystanki kolejowe

Infrastruktura

W Katowicach powstaną cztery nowe przystanki kolejowe

Redakcja/inf. pras. 24 listopada 2022

Szkody górnicze na zmodernizowanej linii nr 142

Infrastruktura

Szkody górnicze na zmodernizowanej linii nr 142

Kasper Fiszer 27 września 2021

Katowice: Pociągi wracają na odcinek Ligota – Ochojec

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5