Postępują prace nad elektryfikacją i modernizacją linii Lublin – Stalowa Wola. Jak się dowiedzieliśmy, w tym miesiącu ma zostać ogłoszony ważny przetarg na budowę sieci trakcyjnej na kolejnej ważnej linii, prowadzącej z Rzeszowa w kierunku Sandomierza i Lublina.
Kilka dni temu PKP PLK poinformowała o postępach prac na linii nr 68 Lublin – Przeworsk
na odcinku Lublin – Stalowa Wola wraz z elektryfikacją. Nasi Czytelnicy pytają o informacje dotyczące projektu
elektryfikacji kolejnej ważnej linii we wschodniej Polsce – nr 71 Ocice – Rzeszów. Pozwoli ona na krótszą podroż na trasach Rzeszów – Sandomierz oraz Rzeszów – Lublin i umożliwi rozwój kolei aglomeracyjnej na Podkarpaciu.
Jak informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, zgodnie z zapowiedziami w I kwartale 2017 r.
został ogłoszony przetarg na prace przygotowawcze do elektryfikacji linii nr 71 Ocice – Rzeszów, tj. na przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych tak, by nie kolidowały z inwestycją (elektryfikacją). – Przetarg ogłoszono w lutym 2017 r. a 4 maja podpisano umowę z wykonawcą za blisko 1,2 mln zł netto – przypomina Szalacha.
– W lutym bieżącego roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe na elektryfikację linii nr 71, tj. na wykonanie sieci i słupów trakcyjnych. Roboty budowlane, szacowane za ok. 56 mln zł. planowane są w latach 2019–2020 – po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym w drodze przetargu wykonawcą – informuje przedstawicielka PLK.
Jak się dowiadujemy, w ramach inwestycji na linii nr 71, podpisano dotychczas cztery umowy przyłączeniowe; ostatnia zostanie podpisana także w tym miesiącu. Jak
zapowiadał minister Bittel, roboty przyłączeniowe potrwają od I kwartału 2018 do III kwartału 2020 roku. Roboty trakcyjne na linii planuje się w okresie od I kwartału 2019 do II kwartału 2020 roku. Koszt przyłączenia układu zasilania do sieci dystrybucji wyniesie około 45 mln zł.
Nie udało się na razie wybrać wykonawcy
mijanki w Majdanie Królewskim na linii nr 71, która ma podnieść przepustowość linii. Do postępowania zgłosiło się trzech wykonawców, ale nawet spółka wykonawcza należąca do PKP PLK
dwukrotnie przekroczyła kosztorys. Przetarg unieważniono. Jak informuje PKP PLK, powtórzenie przetargu planowane jest jeszcze w I kwartale tego roku.