PKP PLK prowadzą przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 142 z Katowic Ligoty do Tychów. Jest to linia kolejowa, po której poruszać się mogą pociągi między Katowicami a Tychami w momencie zamknięcia fragmentu głównej linii nr 139 między tymi miastami. Do zarządcy torów wpłynęło siedem kopert z ofertami.
Zadanie będzie realizowane w ramach projektu: „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii objazdowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy”. W jego ramach zaplanowano wymianę torów szlakowych, stacyjnych i rozjazdów, roboty odwodnieniowe i wzmacniające podtorze, naprawę obiektów inżynieryjnych a także przejazdów kolejowo-drogowych.
Będzie miała miejsce również m.in. instalacja systemów liczników osi, instalacja urządzeń samoczynnego hamowania pociągów, wymiana urządzeń srk oraz kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Prace są więc bardzo zaawansowane a ich koszt wyceniono na 71 mln zł brutto. Obecnie po większości linii można jeździć z prędkością 50 km/h, z miejscowymi zwolnieniami do 20 i 40 km/h, po pracach prędkość zostanie znacznie podniesiona.
Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca miałby maksymalnie 21 miesięcy na wykonanie projektu prac i robót budowlanych jednak skrócenie tego czasu jest przez PLK punktowane w przetargu. Wartość tego kryterium określono na 20%. Kolejne 20% punktów jest do uzyskania za okres gwarancji, zaś resztę za wysokość ceny.
Swoje oferty złożyło siedem podmiotów. Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji. Z kolei najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe z Żagania oraz Setller z Poznania, którzy zaoferowali 59 mln zł brutto oraz czas skrócenia prac do 16,3 miesiąca. Jeszcze większe skrócenie robót zadeklarował PORR i Torpol, bo do 15 miesięcy. Pierwszy oferent złożył jednak tańszą ofertę – 61,3 mln zł brutto, zaś drugi – 71,6 mln zł brutto.
Pozostali, którzy wzięli udział w przetargu to Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 71,1 mln zł brutto z ofertą skrócenia robót do 19 miesięcy, konsorcjum Przedsiębiorstwo El-In, Torkol i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno Budowlane Armex – 63,8 mln zł brutto i skrócenie prac do 17 miesięcy, konsorcjum Agat i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane Tor – 65 mln zł brutto i czas prac do 17 miesięcy oraz konsorcjum NDI, Construcciones Y Promciones i Balzola Polska – 62,6 mln zł brutto i czas prac 17 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.