PKP PLK ogłosiła nowy przetarg na projekt i nadzór nad modernizacją linii kolejowej nr 202 na odcinku Lębork – Słupsk.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” na odcinku Lębork – Słupsk. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 21 milionów złotych netto, w tym 14 mln zł w zamówieniach podstawowych i 7 mln zł w zamówieniach podobnych.
Przed dwoma miesiącami PKP PLK ostatecznie rozstrzygnęła trwające od grudnia postępowanie na wybór projektanta i nadzorcy prac na całym odcinku Gdynia – Słupsk. Był on podzielony na dwie części. Na część I dotyczącą odcinka Gdynia – Lębork udało się wybrać projektanta – zostało nim konsorcjum EGIS – Torprojekt – WYG z ceną 21,5 mln złotych brutto. W części drugiej, dotyczącej odcinka Lębork – Słupsk postępowanie unieważniono. PLK odrzuciła bowiem wszystkie pięć ofert, które wpłynęły – każdego z innych powodów.
Systra została wykluczona, ponieważ łączna cena nie zgadzała się z sumą cen cząstkowych w ofercie. Schuessler–Plan i Transprojekt odpadły ze względu na to że nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia personelu. Oferta BFF i IDOM została odrzucona ze względu na rażąco niską cenę oraz zaangażowanie wskazanego do realizacji personelu do szeregu innych, już realizowanych kontraktów. Konsorcjum Torprojekt – WYG nie wyceniło z kolei prawa opcji, mimo że w specyfikacji był taki obowiązek, oraz złożyło wadliwe wadium. Oferta złożona przez BPBK Gdańsk, BPK Poznań i BPKiUI Łódź nie przedłużyło terminu związania ofertą.
Teraz PLK od nowa wybierze wykonawcę projektu i nadzorcę prac. Termin otwarcia ofert wyznaczono na 28 sierpnia. Wykonawca projektu w pierwszym przetargu miał uwzględnić
ewentualną budowę drugiego toru do Słupska. Specyfikacji nowego przetargu jeszcze nie znamy, ale raczej nie należy spodziewać się zmian w tym zakresie.