Pierwsze pociągi Przemyśl – Kijów, uruchamiane przez Ukrzalyznycję w kooperacji z PKP Intercity, cieszą się przyzwoitą frekwencją, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę krótki czas, jaki minął od ich startu. Po stronie polskiej pasażerowie mogą mieć jednak problemy z zakupem biletów w pełnej relacji.
O tym, że na stacji kolejowej w kasach biletowych w Przemyślu (na razie bilety po stronie polskiej można kupić tylko w ten sposób) pasażerowie mają problem z zakupem biletów w pełnej relacji do Kijowa, wiemy od czytelników „RK”. Wiemy też, że analogiczny problem nie występuje dla odcinka Przemyśl – Lwów. Sytuacji nie ratuje próba zakupu biletu u konduktora.
– Problem nie wystąpi, jeśli bilety do Kijowa w Przemyślu pasażerowie kupią wcześniej, do godziny przed odjazdem, a nie na krótko przed odprawieniem pociągu, na 10 minut przed jego odjazdem – powiedział Igor Romankiw, dyrektor przewozów pasażerskich i serwisu UZ.
Dlaczego taka sytuacja ma miejsce? Obecnie czekamy na wyjaśnienie problemu z PKP Intercity, z naszych ustaleń wynika jednak, że sprawa jest prosta – chodzi o bardzo dużą popularność pociągu na odcinku Lwów – Kijów, gdzie bilety wyprzedają się wcześniej niż zdążą je kupić pasażerowie wsiadający do IC+ w Przemyślu. Ponadto na pociąg na tym odcinku można było kupić bilety z aż 60-dniowym wyprzedzeniem, a w ezt Hyundai Rotem, podobnie jak w pociągach Pendolino należących do PKP Intercity, nie można kupić biletu bez wskazania miejsca siedzącego. Obecnie najkorzystniejszym wariantem podróży z Przemyśla do Kijowa może być zakup biletów na odcinek Przemyśl – Lwów w kasie w Przemyślu, a na odcinek Lwów – Kijów przez internet na:
booking.uz.gov.ua
– Problem zostanie rozwiązany z korzyścią dla pasażerów wyruszających z Polski do Kijowa z dniem 15 stycznia. Przepraszamy podróżujących za utrudnienia – napisał w oświadczeniu Igor Romankiw
PKP Intercity: błąd w systemie został wyeliminowany
Pociąg relacji Kijów-Przemyśl-Kijów jest w całości i w obu kierunkach wprowadzony do ukraińskiego systemu sprzedaży. Jest to połączenie obsługiwane składem ukraińskim i większość trasy przejazdu przypada na odcinek ukraiński. Testy współpracy systemów przeprowadzone przed uruchomieniem pociągu zakończyły się pomyślnie. Jednakże podczas regularnej sprzedaży wystąpiły problemy techniczne w systemie, powodujące brak dostępności biletów na ten pociąg na mniej niż godzinę przed jego odjazdem. Nad usunięciem usterki pracują Koleje Ukraińskie, które wprowadzają stosowną zmianę do systemu. Przeprowadzone w dniu dzisiejszym testy, w którym brały udział Koleje Ukraińskie i PKP Intercity wypadły pomyślnie, zatem błąd został wyeliminowany.