Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Problemy ATR220 we Włoszech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Problemy ATR220 we Włoszech
Włoska prasa szeroko rozpisuje się o problemach nowych pociągów ATR220, które dostarczyła Pesa. Producent zapewnia, że wkrótce problem zostanie rozwiązany.

Od marca nowe ATR220Tr Pesy wożą pasażerów w barwach państwowego włoskiego przewoźnika Trenitalia. W sumie zamówiono 40 takich składów. Pesa dostarczyła w pierwszym półroczu tego roku osiem składów dla trasy Piza – Lucca Aulla. Dwa następne weszły do eksploatacji w lipcu w Sienie (mają tam jeździć jeszcze trzy kolejne). Za jedenaście składów władze Toskanii zapłaciły 48 milionów euro, za dwa kolejne płaciła Trenitalia. 

Jednak od inauguracji z końcem sierpnia Swingów na trasach Fabriano – Civitanova oraz Ascoli – Ankona zaczęły pojawiać się coraz częstsze problemy. Pociągi jeździły w żółwim tempie, zatrzymywały się nieplanowanie, były też całkowicie odwoływane. Nieoficjalne informacje mówiły o awariach systemu kontroli jazdy, które powodowały jazdę ze zmniejszoną prędkością i duże opóźnienia w ruchu. Gazety publikowały listy zdenerwowanych podróżnych.

Przeklęta linia

Rozgoryczenie pasażerów powiększało całkowite milczenie Trenitalii i władz regionu na temat przyczyn opóźnień. Jak czytamy we włoskiej prasie, są już tacy, którzy mówią o „przeklętej linii Lucca – Aulla”. Kilka lat temu doszło tam do nieudanej próby wprowadzenia pociągów Minuetto.

W końcu stanowisko wydała Trenitalia: „Niestety to prawda, że w nowych pociągach mamy do czynienia z kilkoma problemami technicznymi, szczególnie związanymi z systemem sygnalizacji i bezpieczeństwa ruchu, a z którymi nie mieliśmy do czynienia w fazie poprzedzającej wprowadzenie do użycia komercyjnego, mają zaś one wpływ na regularne wykonywanie usługi” – napisał w oficjalnym komunikacie przewoźnik. Przewoźnik czeka na działania korygujące: i oczekuje wyeliminowania nieprawidłowości do 15 listopada.

Co na to producent? – W eksploatacji na jednym z najtrudniejszych we Włoszech odcinków, zwanych „Przeklętą trasą”, gdzie wcześniej nie dawały sobie rady pojazdy innych producentów – wystąpiły pewne problemy z niektórymi systemami odpowiadającymi za komunikację z infrastrukturą. Systemy te (czy też precyzyjnie – podsystemy) zostały dostarczone przez włoskiego dostawcę zgodnie ze strategią Pesy realizowaną na wszystkich rynkach, polegająca na współpracy z możliwie szeroką reprezentacją miejscowych kooperantów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik Pesy Michał Żurowski.

Wkrótce rozwiązanie problemu?

Jak przypomina, te same systemy zastosowano w przypadku ATR220 dla Toskanii, od lat współpracujące zresztą z tamtejszą infrastrukturą. – Okazało się jednak, że jeden z nich niekiedy nie współpracuje i wymaga korekty. Przyczyna została zidentyfikowana, obecnie trwają prace z udziałem wszystkich stron (przewoźnik – Pesa – dostawca podsystemów) będące dziś na etapie prób. Wkrótce problem zostanie rozwiązany – obiecuje rzecznik.

Żurowski podkreśla, że nieprawdą jest informacja kilku włoskich dzienników, że „Trenitalia naliczyła dziesięcioprocentowe kary umowne za niską niezawodność”. – Kontrakt w ogóle nie przewiduje takiej opcji – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu”.

– Generalnie przewoźnik zadowolony jest z dotychczasowej eksploatacji naszych pojazdów, czego dowody mieliśmy we wrześniu – gdy Pesa zgłaszała ATR220 do organizowanego na targach Trako konkursu im. inż. Nowkuńskiego, w którym otrzymaliśmy wyróżnienie dzięki referencjom Trenitali – mówi rzecznik. Przypomna także, że dwie generacje ATR220 to pierwsze składy spośród wszystkich pojazdów kolejowych produkcji polskiej, które otrzymały homologację we Włoszech.

 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5