NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

Pociągi PKP IC dla Lecha i Arki (aktualizacja)

| Jakub Madrjas 21.04.2017 68

Pociągi PKP IC dla Lecha i Arki (aktualizacja)
Fot. CC0
– Czy koleje zdezorganizują finał Pucharu Polski? – pytały wczoraj nagłówki portali sportowych. Okazuje się, że nie, bo z kibicami dogadało się PolRegio.
Jak pisał wczoraj portal Weszło.com, miało dojść do zmiany zachowania kolejowych spółek i utrudniania organizacji przewozów na finał Pucharu Polski, który odbędzie się 2 maja w Warszawie. Zagrają w nim Arka Gdynia i Lech Poznań. Kibice Lecha Poznań niespodziewanie zgłosili ogromne zapotrzebowanie na parkingi w Warszawie, mimo że do tej pory większą część wyjazdów załatwiali poprzez pociągi specjalne. Jak czytamy, szczytowym punktem współpracy kibiców i spółek kolejowych był bez wątpienia Puchar Polski w ubiegłym roku, gdy lechici ruszyli dziewięcioma składami – sześcioma z Poznania i trzema podstawionymi do Piły, Gniezna i Środy, z których ruszyli kibice z licznych wielkopolskich fanclubów.

– Do tej pory współpraca była uregulowana w wyjątkowo jasny sposób – kibice zgłaszali zapotrzebowanie, PKP Intercity bądź spółka Przewozy Regionalne (czasem też inni przewoźnicy) dokonywali wyceny, po czym nieniepokojony pociąg ruszał w trasę z miasta klubu gości na mecz. Takich przejazdów odbywało się mnóstwo, w Ekstraklasie z pociągów specjalnych korzystały właściwie wszystkie większe ekipy, najliczniejsze z nich – jak Lech właśnie – rzadziej podróżowały autami i autokarami niż właśnie koleją. Przewoźnicy zwęszyli biznes, więc stworzyli specjalny zespół do działania wraz z kibicami – czytamy na portalu, gdzie kibice bardzo chwalą dotychczasowe rozwiązania i negocjacje z przewoźnikami. Cechowała je duża elastyczność, solidność, zdolność do negocjacji.

Kibice płacą, kolej dba

"Sam Lech Poznań zostawił w kasie przewoźników za ubiegły sezon ponad 600 tysięcy złotych. To potężna kasa, którą PKP zdobywało niskim kosztem – kibice nie wybrzydzali na uszkodzone siedziska czy porysowane szyby, więc wagony podstawiane dla ich potrzeb nie należały do najbardziej ekskluzywnych w taborze. Obsługa grupy kibicowskiej była prosta – za całość płaciło stowarzyszenie, więc po pociągu nie musiał spacerować konduktor a gapowiczów po prostu nie było. Zniszczenia? To też pokrywały stowarzyszenia. Dlatego PKP i inne spółki dbały o kibiców, jak o najbardziej luksusowych klientów – co w świetle kwot nie może dziwić. Dochodziło do sytuacji dość kuriozalnych, gdy przewoźnicy stawali w obronie wyjazdowiczów przed… zakusami ustawodawców próbujących ograniczyć transport kolejowy" – czytamy na portalu.

W tym roku sytuacja miała się zmienić. Kibice narzekają na przeciąganie negocjacji, bezsensowne dodatkowe spotkania oraz przede wszystkim – wyższe ceny. Kibice Jagiellonii Białystok obliczyli, że po zmianach w spółkach kolejowych bilety w pociągach specjalnych zdrożały o… 72%. – W naszym przypadku nie doszliśmy do cen. Zgłosiliśmy, że chcielibyśmy wynająć pociągi na dwa mecze wyjazdowe, ale usłyszeliśmy, że wycena będzie dla nas tak niekorzystna, że nie ma w ogóle sensu tego liczyć – mówi Piotr Koszecki ze stowarzyszenia kibiców GKS-u Katowice. Na ten moment mamy jeden pociąg specjalny z PKP IC, Arka Gdynia ma trzy, to wszystko. Kolejnych nie jesteśmy w stanie wynegocjować – padają argumenty, że trzeba będzie ściągać je z całej Polski. Rok temu do Warszawy dowoziły nas składy przyprowadzone do Poznania choćby z Zamościa – tłumaczyli kibice Lecha.

Jest rozwiązanie pata

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", problem udało się rozwiązać. – Stowarzyszenie kibiców Lecha Poznań przyjęło przygotowaną przez nas ofertę. Obecnie ustalamy ostatnie szczegóły związane z organizacją przewozów – powiedział Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, właściciela marki PolRegio. – Negocjacje chwilę trwały, ale w zasadniczej części zakończyły się. Jako największy polski przewoźnik kolejowy, mający duże doświadczenie w obsłudze transportowej imprez o charakterze masowym, od początku byliśmy otwarci na współpracę z kibicami Lecha Poznań w zakresie uruchomienia dodatkowych pociągów z Wielkopolski do Warszawy – dodaje przedstawiciel spółki.

Stilger zapewnia też, że zasady ustalania opłat za uruchomienie pociągów specjalnych nie zmieniły się. – Każde zgłoszenie analizujemy indywidualnie. Ostateczna cena zależy od bardzo wielu czynników, m.in. kosztów dostępu do infrastruktury kolejowej, energii, pracowników, długości trasy oraz liczby i rodzajów pojazdów koniecznych do obsługi takiego połączenia. – W przypadku organizacji przejazdów dla kibiców Lecha Poznań kluczową rolę odegrały koszty związane z taborem. Aby uruchomić kilka pociągów dodatkowych dla dużych grup podróżnych, musielibyśmy skierować do Wielkopolski składy z kilku innych regionów kraju – tłumaczy.

– Dziękujemy kibicom, którzy skorzystają ze specjalnych pociągów, i życzymy im przyjemnych podróży oraz wielu pozytywnych emocji w czasie finału Pucharu Polski – podsumowuje Michał Stilger.

Aktualizacja: PKP Intercity też przewiezie kibiców

Wieczorem Marcin Kawka ze Stowarzyszenia Kibiców Lecha Poznań poinformował "Rynek Kolejowy", że negocjacje pomiędzy Stowarzyszeniem Kibiców Lecha Poznań a dwoma spółkami kolejowymi: PKP Intercity i spółką Przewozy Regionalne zakończyły się kompromisem satysfakcjonującym obie strony.

+ Należy podkreślić, że zarówno dla przewoźników, jak i organizatorów wyjazdu - bezapelacyjne - najważniejszym, nadrzędnym czynnikiem było zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu wszystkim podróżującym - nie tylko uczestnikom meczu Pucharu Polski, ale również zwykłym pasażerom - zaznaczył Kawka.

Przedstawiciel kibiców zwrócił uwagę, że Finał Pucharu Polski jest olbrzymim logistycznym przedsięwzięciem nie tylko dla organizatorów samego meczu, ale również dla przewoźników, którzy odpowiadają za transport kibiców na to spotkanie. - Chcemy podkreślić, że to właśnie kibice Kolejorza są grupą najczęściej korzystającą z usług kolejowych przewoźników - informuje Kawka.

Ile pociągów zamówili ostatecznie kibice"? - Zamówienie opiewało na 3 pociągi IC - tyle też otrzymujemy. Przewozy Regionalne podstawią 4 pociągi EZT (dwu- i trzy- składowe) - informuje Kawka. - Mamy nadzieję, że decyzje, które zapadły w związku z podróżą sympatyków Lecha Poznań na mecz finałowy odświeżą i znacznie poprawią relacje pomiędzy stowarzyszeniami kibiców różnych klubów a kolejowymi przewoźnikami - podsumowuje.

Aktualizacja godz. 12:20

Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" PKP Intercity, w związku z zaplanowanym na 2 maja meczem finałowym Pucharu Polski na Stadionie Narodowym w Warszawie, PKP Intercity uruchomi sześć pociągów specjalnych. Trzy dla kibiców Lecha Poznań i trzy dla kibiców Arki Gdynia.

Przewoźnik zaznacza, że cena biletów na pociągi specjalne uwzględnia, m.in.. następujące koszty: dostęp do infrastruktury, energię trakcyjną, dostarczenia wagonów do miast, z których pociągi specjalne będą uruchamiane – wagony te nie zawsze znajdują się w tym samym mieście i trzeba je przetransportować z innych rejonów Polski, pojazd trakcyjny z obsługą trakcyjną, obsługę drużyny konduktorskiej.

- Przewoźnik na drodze rozmów z każdym klubem wypracował rozwiązanie satysfakcjonujące dla obu stron, dzięki czemu kibice 2 maja będą mogli na żywo obserwować zmaganie dwóch drużyn w meczu finałowym Pucharu Polski: Arki Gdynia i Lecha Poznań - podsumowuje Marta Ziemska z PKP Intercity.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (2114)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Warszawa (2114)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS