Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prezes UTK chce cofnąć certyfikaty bezpieczeństwa kilku kolejowym spółkom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prezes UTK chce cofnąć certyfikaty bezpieczeństwa kilku kolejowym spółkom
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plDeklaracja w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa nie wpłynęła na postawę kilku spółek
– Z uwagi na zauważalnie dużą liczbę wypadków i incydentów w ruchu kolejowym z udziałem przedsiębiorców zajmujących się budową i utrzymaniem infrastruktury, prezes UTK podjął decyzję o przeprowadzeniu kontroli ponad 20 firm branży kolejowej – informuje w komunikacie Urząd Transportu Kolejowego.

Ich działalność została poddana analizie przez zespół powołany do spraw monitorowania bezpieczeństwa sektora kolejowego w Polsce. Zespół analizował dane otrzymane od przewoźników, w tym wskaźniki bezpieczeństwa odniesione do wykonanej pracy przewozowej oraz liczbę zaistniałych wypadków i incydentów podczas inwestycji i remontów.

– W wyniku analiz podjęto decyzję o przeprowadzeniu kontroli wybranych przedsiębiorców. Wytypowano tę grupę podmiotów, u których wystąpiły najniższe wskaźniki bezpieczeństwa oraz u których odnotowano częste występowanie wypadków i incydentów – informuje UTK. Kontrole przeprowadzano w maju i czerwcu.

Co zawodzi?

W wyniku kontroli stwierdzono naruszenie przepisów z zakresu kolejnictwa dotyczących poprawnego stosowania systemu zarządzania bezpieczeństwem. Dotychczas w trzech przypadkach stwierdzone naruszenia dały podstawę do podjęcia kroków zmierzających do cofnięcia certyfikatu spółkom: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o. w upadłości likwidacyjnej; oraz Majkoltrans sp. z o.o.

Nieprawidłowości polegały między innymi na nieprawidłowym zarządzaniu ryzykiem operacyjnym skutkującym brakiem określenia adekwatnych środków kontroli ryzyka, a w konsekwencji brakiem możliwości monitorowania ich skuteczności, niespełnieniu wymogów organizacyjnych i technicznych dotyczących eksploatacji i utrzymania pojazdów kolejowych, brakiem zarządzania zmianami zachodzącymi w systemie zarządzania bezpieczeństwem, nieustalaniu odpowiednich celów w zakresie bezpieczeństwa i brakiem nadzoru nad kwalifikacjami pracowników zatrudnionych na stanowiskach kolejowych. Przedsiębiorstwa nie zgłaszały też i nie rejestrowały wypadków, incydentów i zdarzeń potencjalnie wypadkowych.

Bez certyfikatu działalność przewozowa jest nielegalna

– Z uwagi na stwierdzone naruszenia oraz wynikające z nich potencjalnie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, w stosunku do kilku przedsiębiorców prezes UTK podjął działania w sprawie cofnięcia certyfikatów bezpieczeństwa – informuje UTK.

Certyfikat bezpieczeństwa to dokument potwierdzający ustanowienie przez przewoźnika kolejowego systemu zarządzania bezpieczeństwem oraz zdolność spełniania przez niego wymagań bezpieczeństwa zawartych w technicznych specyfikacjach interoperacyjności i innych przepisach prawa wspólnotowego i prawa krajowego. Ponadto uprawnia on przewoźnika do dostępu do infrastruktury kolejowej i świadczenia usług trakcyjnych.
Cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa uniemożliwia prowadzenie dotychczasowej działalności przewozowej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Prawo i polityka

Wyniki za luty: Kolej pasażerska zyskuje, towarowa - traci

Roman Czubiński 03 kwietnia 2023

PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry

Prawo i polityka

UTK: Likwidowanie stacji i torów – bariera dla przewozów towarowych

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5