NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Prezes PKP PLK w Krynicy: Nowe technologie skrócą czas trwania modernizacji

| Michał Szymajda 06.09.2018 19

Prezes PKP PLK w Krynicy: Nowe technologie skrócą czas trwania modernizacji
fot. PKP PLK
2019 rok ma przynieść poprawę warunków prowadzenia ruchu po torach należących do PKP PLK o tyle, że zmaleje liczba zamknięć dwutorowych. Z kolei cześć zamkniętych z powodu modernizacji linii uda się objechać. Zwiększyć ma się procent nowoczesnych maszyn przy modernizacjach linii kolejowych.
Mówił o tym Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK w kontekście zakończenia najważniejszych prac na linii 7 do Lublina i planowanego otwarcia magistrali E20 Warszawa – Poznań. Okazja do przedstawienia założeń znalazła się podczas  debaty „Rozwój kolei w perspektywie roku 2030” zorganizowanej w trakcie tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy.

W 2019 koniec zamknięć dwutorowych

– Od roku 2019 liczba zamknięć dwutorowych będzie malała. Ponadto w 2018 roku przygotowujemy szereg linii objazdowych po to, by zachować ciągłość ruchu na ważnych kierunkach – mówił. Ocenił, że w 2019 roku ciężar modernizacji przeniesie się nieco bardziej na północ Polski.

– Rozpoczniemy prace na linii 201 od Bydgoszczy do portów w Zatoce Gdańskiej. Po zakończeniu prac na niej stworzymy ciąg transportowy dedykowany transportowi towarów – wyjaśniał Ireneusz Merchel i odniósł się także do krytykowanej modernizacji linii E20, na której niemal nie wzrośnie prędkość przejazdu pociągów pasażerskich.

– W niedalekiej przeszłości będzie to linia towarowa, która weźmie na siebie m.in. ruch kontenerowy po Nowym Jedwabnym Szlaku. Podobnie będzie w przypadku magistrali Poznań – Szczecin. Natomiast w ramach projektu CPK będziemy szukać nowych lokalizacji dla szybszych linii kolejowym między tymi miastami – ocenił.

Jakościowe zmiany przy modernizacjach linii kolejowych

Ireneusz Merchel zapowiedział zmiany technologiczne zarówno w firmach podległych PLK, jak i zmianę wymogów dotyczących oczekiwań sprzętowych wobec zewnętrznych wykonawców.

– Chcemy zwrócić uwagę na potrzebę używania maszyn o wysokiej wydajności, np. do potokowej wymiany nawierzchni. Namawiamy do tego potencjalnych wykonawców, którzy nie są do tego jeszcze w pełni przekonani, z uwagi na wysoką cenę takich maszyn, dochodzącą do 40 mln zł. Ale tłumaczymy, że jeśli weźmiemy obecny zakres prac na infrastrukturze i późniejszy program utrzymaniowy, znajdzie się praca dla takich wysokosprawnych maszyn na sieci PKP PLK. W ciągu 4-5 lat posiadanie takich maszyn zwróci się wykonawcy, a my będziemy już wkrótce wymagać takiej technologii – mówił Merchel.

Dodał, że PKP PLK jest zadowolona z coraz większego udziału blokowej wymiany rozjazdów w ogólnej liczbie takich prac. Dodał, że maksymalnie za 5 lat taki sposób wymiany rozjazdów będzie powszechnie obowiązującym. Zapowiedział także odejście od prac przy obiektach inżynieryjnych bezpośrednio na infrastrukturze.

– Wykonawca, np. mostu, będzie musiał go przygotować poza infrastrukturą. Chcemy, by takie elementy były już gotowe przed montażem, co skróci czas prac na liniach kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Krynica (14)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Krynica (14)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5