Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace oddzielnie na dwóch torach między Wrześnią a Gnieznem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace oddzielnie na dwóch torach między Wrześnią a Gnieznem
Fot. Kolejarz Dawid / SM42.plLinia 281 w kierunku Wrześni
Trwa postępowanie przetargowe ogłoszone przez PKP PLK w sprawie prac w większości na torze nr 1 linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno. Tymczasem wciąż nie zakończyły się prace w torze nr 2. Efektem będzie przyspieszenie pociągów do 120 km/h.

PKP PLK poszukują wykonawcy prac na linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno. Na tej dwutorowej linii prace dotyczyć będą w większości toru nr 1. Realizacja projektu ma pozwolić na poprawę przepustowości linii poprzez podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 80 km/h dla pociągów towarowych. Zmodernizowana linia ma zostać również wykorzystana dla ruchu pasażerskiego na czas modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Kunowic.

Jak deklaruje PKP PLK, zasadnicze prace w większości sprowadzać się będą do toru nr 1. W torze nr 2 przewidziano jedynie wymianę dwóch rozjazdów na stacji Gębarzewo w celu uzyskania połączenia trapezowego wraz z robotami towarzyszącymi oraz remonty przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych oraz srk.

Wśród prac zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej na nową wraz z profilowaniem ław torowiska od km 136,598 do 159,640. Oznacza to wymianę ok. 24 km torów. Dodatkowo wykonawca wykona także mechaniczne czyszczenie podsypki oraz jej uzupełnienie. Przy okazji zadania zlecono remont 23 przepustów i jednego mostu w 136,8 km. Więcej o pracach w ramach tego przetargu pisaliśmy tutaj.

Tymczasem tor nr 2 wspomnianej linii jest obecnie w remoncie. Jak tłumaczy PKP PLK, prace na torach muszą odbywać się niezależnie na tej linii. – Prace nie mogą odbywać się jednocześnie w obu torach, w tych samych lokalizacjach dlatego, że spowodowałoby to całkowitą przerwę w ruchu pociągów – wyjaśnia Zbigniew Wolny z biura prasowego.

Obecne prace w torze nr 2 między Wrześnią a Gnieznem wykonywane są w ramach bieżącego utrzymania linii i mają mniejszy zakres, jednak na chwilę obecną je wstrzymano z uwagi na warunki pogodowe – przemarznięcie gruntu i tłucznia. – Planowane zakończenie tych robót to czerwiec 2017 r. – podaje Wolny. – Zakładamy, że roboty w torze nr 1 zaczniemy w kwietniu 2017 r. a zakończymy w czerwcu 2018 r. Będą one wykonywane w ramach zadania inwestycyjnego i będą miały szerszy zakres. Między innymi na około 23 km wymieniony zostanie tor, przebudowane perony na przystankach osobowych Marzenin, Czerniejewo, Gębarzewo, Żydowo, wyremontowana nawierzchnia torowa i drogowa na 19 przejazdach i wymienionych 9 rozjazdów – dodaje.

Jeszcze w tym roku PKP PLK mają w planach rozpocząć prace na innym odcinku linii kolejowej nr 281, w ramach zadania inwestycyjnego, roboty w torze nr 1 na odcinku Orzechowo – Książno. Inwestycja to pozwoli na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5