Co najmniej pół roku opóźnienia złapała modernizacja odcinka Rawicz – Czempiń na linii E59 Poznań – Wrocław. Prace po Astaldi ma dokończyć spółka ZRK DOM należąca do PKP PLK, ale wciąż na dobre nie ruszyła z robotą.
O tym, że należąca do PKP PLK spółka nie zaczęła zdecydowanej większości robót, które miała dokończyć po Astaldi
informowaliśmy na początku miesiąca. PKP PLK informowała, że to wina geodety, który przeprowadził błędne pomiary dla poprzedniego wykonawcy. Według wyjaśnień projekt jest zmieniany tak, by nie rozbierać już wykonanych stref przejściowych obiektów inżynieryjnych.
PKP PLK wciąż nie odpowiedziała jednak na pytania, czemu prace nie są kontynuowane w pozostałych lokalizacjach oraz jaki jest aktualny harmonogram inwestycji.
Kolejne pół roku opóźnienia
Dzisiaj PKP PLK opublikowała informację prasową na temat budowanego w Lesznie wiaduktu drogowego. Możemy w niej przeczytać, że "dodatkowe prace przy wybudowanych przez firmę Astaldi obiektach inżynieryjnych [powodują] m.in. opóźnienie prac, szacowane na ok. sześć miesięcy". To kolejne pół roku opóźnienia, bo
już w sierpniu było wiadomo, że projekt jest opóźniony o sześć miesięcy. Realizacja miała potrwać do końca 2019 roku. Dziś PKP PLK potwierdza, że "Zakończenie robót budowlanych zaplanowane jest na koniec 2020 roku".
PLK informuje, że Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Poznań buduje obecnie nowe podtorze między Korzeńskiem a Rawiczem oraz peron nr 2 na stacji Rawicz. Do tego na szlaku Bojanowo – Rydzyna w torze nr 1 ułożono 5 km nowych torów i budowane jest nowe podtorze. Układany jest tor na szlaku Rydzyna – Leszno.
– Zaawansowanie projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” pozwala ocenić, że pomimo trudności, spowodowanych głównie sytuacją Astaldi, możliwe będzie wykorzystanie środków unijnych przewidzianych na tę inwestycję – zapewnia PKP PLK.
Nowy wiadukt w Lesznie Jeśli chodzi o wiadukt w Lesznie, to powstanie on na w ciągu ul. Wilkowickiej. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo–drogowy, na trzech liniach: Poznań – Wrocław, Łódź Kaliska – Tuplice i Leszno – Zbąszyń. Trzyprzęsłowy 49-metrowy wiadukt będzie miał dwie jezdnie o łącznej szerokości 8 m oraz 3-metrowy trakt pieszo-rowerowy. PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują także ul. Wilkowicką na długości około 400 m i wybudują dogodne dojazdy do wiaduktu.
Budowa wiaduktu od 4 lutego wymaga zamknięcia przejazdu kolejowo–drogowego. Jak wylicza PLK, wiadukt w Lesznie to jedno z siedmiu dwupoziomowych skrzyżowań, realizowanych w ramach modernizacji linii E59 między Czempiniem a granicą woj. dolnośląskiego. Z pozostałych sześciu w budowie jest połowa, a reszta dopiero będzie powstawać.