Przewozy Regionalne będą mogły uruchamiać pociągi kończące bieg na budowanej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Eksploatowane przez łódzki oddział spółki zmodernizowane jednostki EN57 są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa. Nowy dworzec obsłuży jednak tylko część pociągów PR ze Skierniewic, Warszawy, Częstochowy i Tomaszowa.
Jak poinformował nas łódzki oddział Przewozów Regionalnych, w przyszłorocznym rozkładzie jazdy spółka uruchomi pociągi w relacji do i ze stacji Łódź Fabryczna. Wbrew obawom na podziemny dworzec dotrą więc składy obu łódzkich przewoźników regionalnych – w zeszłym tygodniu
Łódzka Kolej Aglomeracyjna potwierdziła, że wstępne propozycje warunków obsługi stacji przygotowane przez PKP PLK nie spowodują zmian w założeniach rozkładowych.
Część kursów musi dotrzeć do zaplecza technicznego na Kaliskiej – Nasze pociągi wjeżdżające na stację Łódź Fabryczna będą kursować w relacjach do i z Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego – zapowiada Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału PR. Jak zaznacza jednak przedstawicielka przewoźnika, na Fabryczny nie dotrze każdy z kursów z danego kierunku. – Z uwagi na lokalizację punktu przeglądów kontrolnych na stacji Łódź Kaliska część pociągów została założona w relacjach do i z Łodzi Kaliskiej w celu wykonywania przeglądów i czynności sanitarnych – stwierdza.
Kursy wjeżdżające na podziemną stację obsługiwane będą jednostkami EN57 należącymi do łódzkiego urzędu marszałkowskiego, które pozostają w dyspozycji PR. – Pojazdy zmodernizowane są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – zapewnia Anna Piotrowska. Według wstępnych informacji ten pozwalający maszyniście odsunąć w czasie działanie hamulca bezpieczeństwa
ma być konieczny do przejazdu pomiędzy stacjami Widzew i Fabryczna.
Będzie sporo kursów służbowychJak stwierdza przedstawicielka Przewozów Regionalnych, pewne problemy wywoła natomiast prawdopodobny brak możliwości odstawiania składów. – Uwarunkowania techniczne nowego dworca Łódź Fabryczna nie dają takich możliwości. Wystąpi więc konieczność jazd służbowych na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska – Łódź Fabryczna – wskazuje.
Przewozy Regionalne nie informują o konkretnych uwagach do zaproponowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe wstępnego zestawu wymagań dla przewoźników. – Szczegółowe zasady obsługi stacji Łódź Widzew i Łódź Fabryczna wymagają ustaleń pomiędzy przewoźnikami na Radzie Przewoźników – mówi jednak Anna Piotrowska.