Przewozy Regionalne wprowadzają do rozkładu jazdy dwie pary weekendowych kursów Olsztyn Główny – Wielbark. Pociągi pasażerskie dotrą więc do Wielbarka po trzyletniej przerwie. Czy ponowna reaktywacja trasy będzie bardziej udana niż ta z 2013 r.?
29 października po trzyletniej przerwie pociągi Przewozów Regionalnych wrócą do Wielbarka. Przewoźnik zapewni dwie pary kursów relacji Olsztyn Główny – Wielbark kursujące w soboty i niedziele. Pociągi odjadą ze stolicy regionu o 5:13 i 13:32, w drogę powrotną wyruszą o 6:40 i 15:26. Przejazd całej trasy zajmie nieco ponad godzinę. Rozkład jazdy jest już wprowadzony do internetowych wyszukiwarek.
Zmiany związane z cięciami w połączeniach lotniczychInformację o wznowieniu ruchu na 13-kilometrowym odcinku linii nr 35 Szymany Podg. – Wielbark potwierdza Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika. – Połączenia do Wielbarka wprowadzimy wraz z korektą rozkładu jazdy na linii do przystanku Szymany Lotnisko – stwierdza przedstawiciel Przewozów Regionalnych. Na razie pociągi zaplanowano do końca obowiązywania obecnego rocznego rozkładu jazdy, a więc do 10 grudnia.
Zmiany na linii lotniskowej mają na celu dostosowanie godzin kursowania pociągów do przylotów i odlotów z warmińsko-mazurskiego portu lotniczego, z którego
znikają obsługiwane przez SprintAir połączenia do Berlina, Wrocławia i Krakowa. Rozkład jazdy pociągów nadal będzie się różnił w zależności od dnia tygodnia. We wtorki i soboty realizowana będzie popołudniowa para kursów, we wtorki, czwartki i soboty – wieczorna. Dodatkowa para zaplanowana została na 30 października. W poniedziałki, środy, czwartki i piątki pociąg wyjeżdżający z Olsztyna o 14:16 i wracający o 18:21 pojedzie w skróconej relacji Olsztyn Główny – Szczytno – Olsztyn Główny.
Pierwsza reaktywacja nie była udanaNajnowsze dzieje północnego odcinka linii nr 35 są bardzo skomplikowane. W 2012 r. z inicjatywy wielbarskiej fabryki Swedwood zrealizowany został remont odcinka Szczytno – Wielbark, który sfinansował właściciel zakładu, koncern Ikea. W jego planach kolej miała być podstawowym środkiem transportu ładunków nadawanych i odbieranych w Wielbarku, jednak ruch towarowy nigdy nie został uruchomiony. W styczniu 2013 r. w rozkładzie pojawiły się za to dwie pary połączeń pasażerskich dla pracowników fabryki. Ich rozkład jazdy nie był jednak dostosowany do trzyzmianowego rytmu pracy, więc pociągi cieszyły się marginalnym powodzeniem. Po pół roku wszystkie kursy zostały zlikwidowane.
Szynobusy Przewozów Regionalnych wróciły na odcinek Szczytno – Szymany w styczniu tego roku, kiedy otwarte zostało nowe odgałęzienie do portu lotniczego Olsztyn-Mazury. Liczba samolotów lądujących w Szymanach jest jednak niewielka, więc ruch pociągów utrzymuje się cały czas na niewielkim poziomie.