Na czas modernizacji linii nr 447 Przewozy Regionalne nie wprowadzą dodatkowych postojów pociągów iR w Grodzisku Mazowieckim. Takie rozwiązanie zastosowano podczas wcześniejszych prac na linii nr 1. Tym razem ogólnopolski przewoźnik obawia się zbyt dużego potoku podróżnych, który mógłby wpłynąć negatywnie na komfort pasażerów jadących w pełnej relacji z Łodzi.
Od początku września toczy się
modernizacja podmiejskiej linii z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Prace wiążą się z bardzo dużymi utrudnieniami dla podróżnych, w tym ze zmniejszeniem liczby dostępnych dla mieszkańców Grodziska pociągów i z koniecznością przejazdu autobusami zastępczymi. Podróżujący na jednej z najważniejszych tras stołecznej aglomeracji nie mogą natomiast liczyć na możliwość przejazdu pociągami interRegio Łódź – Warszawa.
Zatrzymanie pociągów w Grodzisku byłoby „niezasadne”To o tyle zaskakujące, że w czasie prac na dalekobieżnej linii Skierniewice – Warszawa Przewozy Regionalne zatrzymywały swoje międzywojewódzkie kursy w Grodzisku. Postoje na tamtejszej stacji zlikwidowano dopiero w grudniu zeszłego roku. Tymczasem z punktu widzenia dojeżdżających stamtąd do stolicy obecne utrudnienia mogą być oceniane jako większe niż te sprzed kilkunastu miesięcy, a kilka par dodatkowych kursów przynajmniej w pewnej mierze rekompensowałoby niedogodności.
– W trakcie prac nad nową ofertą, po analizie układu połączeń uruchamianych przez przewoźnika Koleje Mazowieckie i w porozumieniu z organizatorem przewozów – Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, uznaliśmy wprowadzenie postoju na stacji Grodzisk Mazowiecki za niezasadne – stwierdza jednak Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych. Powód podjęcia takiej decyzji wydaje się jednak dość niecodzienny. Przewoźnik tłumaczy, że spodziewałby się... zbyt dużego zainteresowania swoją ofertą.
PR chcą dbać o komfort podróżujących w dłuższych relacjach – Modernizacja linii kolejowej nr 447 na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wiąże się z zamknięciem obu torów. Mogłoby to spowodować nadmierne zapełnienie w pociągach iR, co przy zestawieniu jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego nie zapewniałoby komfortu i bezpieczeństwa podróżnych, którzy wybrali pociąg iR w relacjach z Łodzi czy Skierniewic – mówi przedstawicielka spółki. Obecnie wszystkie kursy Polregio (Przewozów Regionalnych) z Łodzi do Warszawy obsługiwane są należącymi do samorządu województwa łódzkiego jednostkami EN57 po gruntownej modernizacji. W przeszłości zdarzało się, że kursowały one w składach dwóch EZT.
Przypomnijmy, że od kilku miesięcy interRegio ponownie obsługują natomiast przystanek Skierniewice Rawka. Postoje z rozkładu jazdy wykreślono w grudniu zeszłego roku – równocześnie z rezygnacją z zatrzymań w Grodzisku. – Z uwagi na to, że pasażerowie przyzwyczaili się do korzystania z tego przystanku, po przeprowadzonej analizie przywrócono postój pociągów w pierwszym możliwym terminie –
tłumaczył nam w czerwcu Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.