Przewozy Regionalne twierdzą, że w związku z obowiązującymi w PKP PLK procedurami dotyczącymi zamknięciowych rozkładów jazdy zdarza się, że zarządca infrastruktury nie realizuje uwag przewoźników do projektu zmian w grafiku połączeń. Wówczas w życie wchodzi w życie projekt, który przygotował sam zarządca infrastruktury, a który nie zawsze w pełni realizuje potrzeby pasażerów. Tak jest obecnie np. na trasie Tomaszów Mazowiecki – Koluszki – Łódź.
Jak informują nas czytelnicy, po ostatniej zmianie rozkładu jazdy znacząco pogorszyła się możliwość dojazdu pociągiem z Tomaszowa Mazowieckiego do Łodzi. Ci, którzy potrzebują dostać się do pracy na godz. 9:00, do tej pory korzystali bowiem z przesiadkowego połączenia Tomaszów – Koluszki – Łódź, którego realizacja jest obecnie niemożliwa z uwagi na rozkomunikowanie pociągu z Tomaszowa z kursem relacji Częstochowa – Łódź Fabryczna. Do zachowania możliwości przesiadki brakuje zaledwie około sześciu minut.
Istotnych skomunikowań zachować się nie dało
– Problem połączenia z Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Łodzi po godz. 8:00 jest nam znany – mówi Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Oddziału Łódzkiego Przewozów Regionalnych. Tłumaczy jednak, że z uwagi na prowadzone pomiędzy Tomaszowem a Koluszkami prace infrastrukturalne nie jest możliwy wcześniejszy przyjazd pociągu nr 10686 na stację w Koluszkach. Zdaniem przewoźnika nie dało się także opóźnić odjazdu kursu nr 41202 w kierunku Łodzi tak, by zachować czas na przesiadkę.
– Późniejszy odjazd nie może zostać zrealizowany z uwagi na kolizję tras z pociągiem spółki PKP Intercity nr 1620 [IC „Orzeszkowa” Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny] – argumentuje nasza rozmówczyni. Zwraca przy tym uwagę, że problem utrudniających planowanie podróży zmian w rozkładzie jazdy pojawia się obecnie nie tylko w przypadku tego jednego połączenia. – Zdajemy sobie sprawę, że częste zmiany w rozkładzie jazdy, choć niezależne od PR, są niezmiernie uciążliwe dla naszych podróżnych – mówi.
We wrześniu znów będzie można się przesiąść – na kurs ŁKA
Zapewnia też, że projekty rozkładów zastępczych wprowadzanych na czas prac torowych są dokładnie analizowane, a uwagi – zgłaszane do zarządcy infrastruktury. – W przypadku braku konstrukcyjnych możliwości wdrożenia zmian zarządca zgodnie z zapisami Regulaminu sieci realizuje proponowany przez siebie zamknięciowy rozkład jazdy – opisuje procedurę Anna Piotrowska. W wielu przypadkach spółka nie ma więc realnej możliwości pełnego kształtowania swojej oferty.
Przedstawicielka PR informuje przy tym, że po wakacjach poranne połączenie przesiadkowe powróci do grafiku. – W rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 1 września do 19 października, pociąg 10686 relacji Tomaszów Mazowiecki – Koluszki ma planowany przyjazd do stacji końcowej na godzinę 8:12. Będzie istnieć możliwość przesiadki na pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej relacji Koluszki – Łódź Fabryczna odjeżdżający o godz. 8:24 – wskazuje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.