Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań Główny. Trwa budowa tunelu i nowego peronu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Na głębokości 5 m przygotowano miejsce na budowę nowego przejścia i połączenie z dotychczasowym tunelem pod torami. Dodatkowy peron i lepsze połączenie wydłużonym przejściem podziemnym stacji Poznań Główny oraz miasta zapewnią podróżnym lepszą obsługę na jednym z największych węzłów kolejowych w Polsce. Inwestycja jest warta 100 milionów złotych.

Jak informuje PKP PLK, inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem. Rozbudowywana o ponad 200 m część przejścia powstaje po wschodniej stronie stacji, w kierunku dzielnicy Wilda. Zapewni dogodne dojście na wszystkie perony oraz ułatwi komunikację między dzielnicami Poznania. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą windy z tunelu na peron i do budynku dworca.

Na stacji podróżni mogą korzystać z dotychczasowego przejścia podziemnego. Prace przy nowym obiekcie są właściwie zabezpieczone. Ściany szczelinowe i specjalne rozpory gwarantują bezpieczną rozbudowę. Ciężki sprzęt na głębokości nawet 7 m wydrążył już 2/3 wykopu. Już jest on połączony z dotychczasowym przejściem. Z budowy wyjechało prawie 900 wywrotek ziemi. Do prac wykorzystano ok. 55 „gruszek” betonu. Montowane jest zbrojenie, powstaje odwodnienie, które zapewni właściwe utrzymanie obiektu.

Zgodnie z harmonogramem budowa nowego peronu rozpocznie się na przełomie roku, po wybudowaniu nowej części przejścia podziemnego. Dodatkowy dwukrawędziowy peron – 3a, znajdzie się między peronem nr 3 i budynkiem centrum handlowego. Czterystumetrowy peron będzie zadaszony. Dogodny dostęp do pociągów wszystkim pasażerom zapewnią ruchome schody oraz windy. Podróże ułatwi dobre oznakowanie oraz systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

Wykonawca zabudował już około 1 kilometr toru oraz 10 z 16 nowych rozjazdów, które umożliwiają przejazd pociągów z toru na tor.

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują inwestycję w ramach zadania „Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego”. To część projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Prace warte 97,2 mln zł (netto) finansowane są ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają ze wszystkich efektów robót do marca 2022 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5