Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań – Piła: Pierwszy etap prac zakończony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-01-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Poznań – Piła: Pierwszy etap prac zakończony
Fot. PKP PLK
Na trasie Poznań – Piła PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły pierwszy etap prac między Poznaniem a Obornikami Most. Roboty objęły perony oraz jeden z dwóch torów. Budowane są przystanki, naprawiono obiekty inżynieryjne. W grudniu 2019 r. podróż Poznań – Piła skróci się o około 40 minut. Inwestycja warta 500 mln zł, realizowana jest w ramach RPO województwa wielkopolskiego.

Roboty na odcinku Poznań – Oborniki Most. rozpoczęły się we wrześniu 2017 r. Zmodernizowano już 25 km jednego z dwóch torów, sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. Przebudowano perony, od strony modernizowanego toru, na stacjach i przystankach: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo. Trwają prace przy budowie peronów wyspowych w Wargowie i Złotnikach, gdzie obsługę podróżnych zapewniają tymczasowe perony. Z przejeżdżających pociągów widać też konstrukcje nowych przystanków: Poznań Podolany i Złotniki Grzybowe.

Na modernizowanym odcinku Poznań – Oborniki Most wymieniono 9 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej, odpowiedzialnych za sprawny ruch pociągów. W grudniu, po zakończeniu modernizacji toru, przywrócono jazdę dwutorową. Podczas prac przejazd pociągów odbywał się jednym torem.

Drugi etap prac – nowoczesne sterowanie

Wykonawca nie przerywa prac. Do marca 2018 r. układane będą kable telekomunikacyjne do nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). Budowane są nastawnie kontenerowe. Zaplanowano również prace przy sieci trakcyjnej.

W marcu 2018 r. na jednotorowym odcinku Oborniki – Piła rozpocznie się wymiana toru. Zapewniona będzie wówczas zastępcza komunikacja autobusowa. Od marca do maja na odcinku Wargowo – Oborniki, a od maja do sierpnia 2018 r. na odcinku Oborniki – Piła.

Efekt prac: bezpieczniej, szybciej i wygodniej

Modernizacja 94-kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły o ok. 40 minut – z ok. 2 h do 1 h i 20 minut. Wybudowane zostaną 4 przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina.

Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Komfortową obsługę zapewni także czytelne oznakowane, system informacji oraz oświetlenie. Dla osób o ograniczonej mobilności na wszystkich stacjach i przystankach przewidziane są udogodnienia. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy.

Nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym w Poznaniu zapewni sprawny nadzór nad linią. Poziom bezpieczeństwa zwiększy także wymiana rozjazdów i modernizacja przejazdów kolejowo–drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą będzie objętych pracami. Na 44 zamontowane zostaną nowe urządzenia zabezpieczające - sygnalizacja lub rogatki. Roboty pomiędzy stolicą Wielkopolski a Piłą zakończą się w grudniu 2019 r.

Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 mln zł netto. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to około 425 mln zł netto, tj. 85% wartości zadania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5