PKP PLK ogłosiła przetarg na projekt i budowę posterunku odgałęźnego Pilichowice na szlaku Opoczno Płd. – Olszamowice na CMK.
Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Posterunek odgałęźny ma powstać w km od 105,9 do 107,0 linii kolejowej nr 4 (Centralnej Magistrali Kolejowej), czyli na odcinku pomiędzy Opocznem a Olszamowicami. Zostaną tu zamontowane m. in. cztery rozjazdy o promieniu R1200 z ruchomym dziobem krzyżownicy dostosowane do prędkości 250 km/h (100 km/h na kierunek zwrotny). Powstanie też budynek nastawni dysponującej – po wybudowaniu w przyszłości Lokalnego Centrum Sterowania będzie ona bezobsługowa, a urządzenia srk będą sterowane ze stacji Opoczno Południe.
Inwestycja jest kolejnym etapem podnoszenia prędkości na CMK do 200, a następnie 230 km/h dla składów zespolonych. – Głównym założeniem budowy posterunku Pilichowice jest zwiększenie przepustowości linii kolejowej. Posterunek zaplanowany jest na szlaku, którego długość wynosi ponad 32 km. Budowa posterunku pozwoli na realizację zadań modernizacyjnych przy mniejszych utrudnieniach dla ruchu kolejowego, poprzez skrócenie odcinka, na którym będą zamknięcia – poinformowała „Rynek Kolejowy” Joanna Kubiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Posterunek odgałęźny będzie wyposażony w urządzenia pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h. – Podniesienie prędkości dotyczy całego
projektu modernizacji linii kolejowej nr 4 – Centralnej Magistrali Kolejowej. Budowa posterunku jest jednym z elementów tego projektu – przypomina Joanna Kubiak. W marcu
rozstrzygnięto ostatnie postępowania w sprawie przygotowania do prędkości 200 km/h odcinka od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic.
\ Rys. openrailwaymap.org