Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Poseł Król do PKP Intercity: Robicie dywersję programu Luxtorpeda 2.0

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Poseł Król do PKP Intercity: Robicie dywersję programu Luxtorpeda 2.0
Fot. Michał Szymajda
Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury poseł Piotr Król ostro zwrócił się do przedstawicieli PKP Intercity. Przewoźnikowi dostało się za strategię taborową, która większy nacisk kładzie na modernizację taboru niż na zakup nowego.

Debata w sejmie dotyczyła zaawansowania prac nad systemem ETCS/ERTMS w Polsce (obszerne fragmenty tej debaty opisujemy tutaj) . Poseł Król wskazał, że nawet jeśli w najbliższych latach uda się zrealizować prace przy montażu systemu, który pozwoli na rozpędzenie się pociągów do prędkości 200 km/h na połowie magistrali E65, to poza pociągami Pendolino PKP Intercity nie będzie dysponowało taborem zdolnym jeździć z takimi prędkościami. Zdaniem posła Króla winna jest temu strategia taborowa przewoźnika, w większej mierze stawiająca na modernizacje taboru, a nie na zakup nowych pojazdów. Poseł uważa, że PKP Intercity działa wręcz przeciwko programowi Luxtorpeda 2.0.

– Robicie dywersję na programie Luxtorpeda. To, co zrobiliście ma się jak pięść do nosa do tego programu. Po co PKP PLK to robi (ERTMS/ETCS – dop. red.), jeśli państwa pomysł na kolej to jest remontowanie 30-letnich wagonów – zwrócił się do przedstawiciela PKP Intercity poseł Król, który wcześniej mocno popierał pomysł realizacji opcji na zakupu dodatkowych 10 wagonów.

– Jest gdzieś w Polsce 30-letni wagon, którym można pojechać powyżej 160 km/h? Ja bym proponował, abyście w ramach testu się państwo z taką prędkością tym wagonem przejechali, a na pierwszej stacji, do której byście państwo dojechali, polecam, aby tam już straż pożarna stała – dodał.

Kilkanaście dni temu prezes PKP SA zapowiedział, że program zakupu nowoczesnych ezt będzie kontynuowany. Nie stanie się to jednak wcześniej niż po 2020 roku. Piszemy o tym tutaj. Z kolei o niejasnościach dotyczących rządowego planu Luxtorpeda 2.0 piszemy w tym miejscu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5