Oferta firmy Porr została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na prace na Centralnej Magistrali Kolejowej. To ostatnie roboty do wykonania przed podniesiem prędkości do 200 km/h na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Idzikowic.
Przetarg na roboty budowlane niezbędne do wykonania celem podwyższenia prędkości rozkładowej pociągów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice
PKP PLK ogłosiła w czerwcu. Prace będa wykonywane w km 3,500 – 80,397 linii w ramach projektu pn. ,,Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II". Wykonanie prac budowlanych ma się zakończyć już w listopadzie tego roku, a umowa z wykonawcą będzie obowiązywać do 30 marca 2018 roku.
Oprócz wykonania dokumentacji dla toru o prędkości 200 km/h, wykonawca ma podbić maszynowo tory szlakowe na łącznej długości ok. 150 kilometrów toru pojedynczego oraz rozjazdy, a w wybranych miejscach uzupełnić tłuczeń, wymienić część odbojnic, urządzeń przytorowych oraz uszynić elementy infrastruktury oraz wyregulować sieć trakcyjną. Na wybranych odcinkach potrzebne będzie mechaniczne oczyszczenie podsypki czy wymiana wkładek oporowych.
Po otwarciu ofert okazało się, że kosztorys inwestora w wysokości 10 184 390 złotych netto jest zbyt niski. W przetargu wystartowały tylko dwie firmy: Porr oraz Strabag. Kryterium wyboru wykonawcy była wyłącznie cena, a Porr zaoferował korzystniejszą: 18 265 500 złotych brutto. Żeby móc zaakceptować ofertę, PLK odpowiednio podniosła budżet inwestycji.
Po realizacji prac pociągi pasażerskie mają przyspieszyć do 200 km/h, a towarowe – do 120 km/h. Więcej o tych planach
pisaliśmy tutaj.