Z sześciu ofert to właśnie oferta konsorcjum PORR została wybrana przez PKP PLK za najkorzystniejszą. Jeżeli nie będzie żadnych odwołań, to właśnie ten wykonawca zrealizuje modernizację linii kolejowej nr 354 Poznań – Piła. Kontrakt jest wart około 600 milionów złotych.
PKP PLK wspólnie z wielkopolskim urzędem marszałkowskim prowadziły wspólne analizy studialne dotyczące najtrafniejszego wariantu modernizacji linii. Na podstawie wyników analizy porównawczej wybrano wariant „poszerzonej rewitalizacji”. Linia ma być doprowadzona do stanu umożliwiającego osiągnięcie maksymalnej prędkości przejazdowej 120 km/h, ponadto przeprowadzona zostanie niewielka korekta geometrii łuków i wielkości przechyłek. Podróż z Poznania do Piły skróci się o 40 minut. Dziś przejazd pociągiem na tej trasie zajmuje 2 godziny.
Na linii powstaną też 4 nowe przystanki osobowe – Poznań Podolany, Osiedle Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Pozostałe zostaną odnowione. Pasażerowie zyskają na nich dłuższe i szersze perony, co zapewni komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Dodatkowo możliwe będzie także zatrzymywanie się na stacjach dłuższych niż obecnie składów. Wszystkie perony zostaną wyposażone w wiaty, nowoczesne oznakowanie i oświetlenie, a także czytelny system informacji pasażerskiej.
Dodatkowo na stacji w Chodzieży i Pile, PLK wyremontuje przejścia podziemne i dostosuje je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Tunele zostaną wyposażone w windy, które ułatwią przemieszczanie podróżnym z dzieckiem lub ciężkim bagażem.
Sześciu oferentów zgłosiło się na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 354 Poznań – Piła, jednak tylko dwie oferty mieściły się w budżecie zamawiającego, który określono na 609 342.000 złotych brutto. Firma Torpol złożyła ofertę na kwotę 585 679 569,69 złotych, z kolei Porr, na kwotę 596 550 000 złotych.
Cena nie była jedynym kryterium wyboru wykonawcy, bo stanowiła wyłącznie o 60 procentach oceny przetargowej. 20 procent punktów można było otrzymać za skrócenie terminu realizacji zamówienia – co zadeklarowali wszyscy wykonawcy, a pozostałe 20 procent punktów – za dostępność linii. Tu przewagę miał Porr, który zaproponował czas wyłączeń wynoszący 18 103 godziny. Torpol określił wymagane zamknięcia torowe na 19 909 godzin.
PKP PLK przyznały ofercie PORR-u 98,84 punkty, wybrały ją za najkorzystniejszą, wyprzedając nieznacznie ofertę Torpolu, którą kolejarze ocenili na 98,18 punktów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.