Ruszył przetarg PKP PLK na opracowanie dokumentacji oraz wykonanie robót na odcinku od stacji Kraków Płaszów do stacji Podbory Skawińskie. Inwestycja w Małopolsce ma przyczynić się do poprawy komunikacji kolejowej w aglomeracji krakowskiej. Na ten cel PKP PLK wydadzą ponad 200 mln zł.
Przetarg w formule „projektuj i buduj” dotyczy opracowania i wykonania robót na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Inwestycja realizowana będzie w ramach zadania „Prace na linii kol. nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”. Koszt inwestycji ma wynieść ok. 220 mln zł brutto.
300 dni projektowania
Przedmiot zamówienia obejmuje w pierwszej fazie wykonanie dokumentacji projektowej niezbędnej do wykonania wszystkich wymaganych robót. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie opracować koncepcję projektową, projekt budowlany, wykonawczy i organizacji ruchu. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń oraz decyzji środowiskowych. Na prace projektowe wykonawca będzie miał 300 dni od podpisania umowy.
Po zatwierdzeniu projektów wykonawca będzie mógł przystąpić do robót budowlanych. Wariant zakłada podniesienie prędkości konstrukcyjnych na tym odcinku do maksymalnych wartości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych z lokalnymi ograniczeniami prędkości w miejscach np. istniejącej zabudowy miejskiej lub istniejących układów torowych na stacjach. Oprócz wymiany torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną perony. Na stacjach w Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie i Podborach Skawińskich pojawi się nowe oznakowanie, oświetlenie oraz poprawi się dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wygodniejsze i bezpieczne dojścia umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka.
Nowe przystanki
PKP PLK planują również budowę dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny. Inwestycja PLK obejmie również 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i 5 mostów. Remont przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Okres inwestycji przewidziano na 1065 dni, co przekłada się prawie na 3 lata. Należy jednak pamiętać, że 300 dni to czas, kiedy wykonawca będzie zobowiązany do stworzenia projektu. Wyłoniona zostanie ta oferta, która spełnia warunek ceny (waga 60%), warunek zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – waga 30% oraz warunek gwarancji – waga 10%. Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić co najmniej 70% personelu do realizacji robót budowlanych w oparciu o umowę o pracę przez cały okres realizacji inwestycji. Komplet 100 punktów oferent uzyska tylko w przypadku, gdy zatrudnienie wyniesie co najmniej 90%.
Termin składania ofert w przetargu mija 14 lutego 2017 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.