Partnerzy serwisu:
Innowacje

Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
17-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo
Fot. Przewozy Regionalne
Całkowity rebranding spółki Przewozy Regionalne planuje prezes Krzysztof Mamiński. Jak dowiaduje się „Rynek Kolejowy”, spółka zmieni nazwę, logo i schemat malowania taboru.

Spółka Przewozy Regionalne została założona w 2001 roku jako PKP Przewozy Regionalne. Obecną nazwę formalnie ma od 8 grudnia 2009 roku, gdy po wydzieleniu z Grupy PKP usunięto z nazwy skrót. W rzeczywistości do usamorządowienia spółki i rozcięcia nazwy Przewozy Regionalne doszło rok wcześniej.

W ubiegłym roku spółka przeszła jednak największe zmiany od pamiętnego przekazania samorządom. We wrześniu 2015 r. do właścicieli dołączyła wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić wreszcie stare długi przewoźnika, częściowo powstałe zresztą w wyniku niewłaściwego naliczania stawek dostępu we wcześniejszych latach.

Warunkiem pomocy dla przewoźnika był rozpoczęty w ubiegłym roku proces głębokiej restrukturyzacji spółki. Kontynuuje go nowy zarząd - w połowie kwietnia na stanowisko prezesa spółki rada nadzorcza wybrała Krzysztofa Mamińskiego, byłego członka zarządu PKP SA.

Polskie Regio?

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przeobrażenia w Przewozach Regionalnych mają znaleźć odbicie w identyfikacji spółki. Nowy zarząd przygotowuje całkowity rebranding, który obejmie nazwę spółki, jej logo oraz schemat malowania taboru. O planowanej zmianie poinformowana została już Agencja Rozwoju Przemysłu.

Według potwierdzonych przez spółkę informacji, rozważanych jest obecnie kilka nazw dla spółki, w tym „Polskie Regio”. – Myśleliśmy o nazwie „Regio”, ale chcemy zaznaczyć, że jesteśmy właśnie tutaj, w Polsce – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes Mamiński.

Koniec z „tygrysem”

Udało nam się również dowiedzieć, że kolorystyka taboru zostanie prawdopodobnie utrzymana w barwie pomarańczowej, co będzie współgrało ze schematem malowania wprowadzonym rok temu przez poprzedni zarząd (tzw. "tygrys") a także ograniczy koszty. Według nowej wizji tabor będzie malowany w bardziej stonowany sposób.

Zmianie ulegnie też logotyp spółki. Tu również zarząd rozważa kilka możliwości, m.in. nawiązujące do wizerunku orła. Według informacji „RK”, rebranding spółki powinien zostać zatwierdzony do końca roku.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5