Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio modernizuje EN57 SPOT. Będzie Wi-Fi i mnóstwo miejsc dla rowerów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio modernizuje EN57 SPOT. Będzie Wi-Fi i mnóstwo miejsc dla rowerów
Fot. PolRegioEN57 SPOT podczas przeglądu P4 w Iławie
Pięć EN57 SPOT, zmodernizowanych z pierwszych unijnych środków dostępnych dla Przewozów Regionalnych, przejdzie przegląd poziomu P4. Przy okazji napraw pociągi staną się lepiej dostępne dla pasażerów, zwłaszcza dla tych z rowerami.

Łącznie w latach 2006 i 2007 zmodernizowano do standardu SPOT 75 sztuk EN57. Bez zmian pozostała ich aparatura rozruchowa oraz inne podstawowe elementy napędowe. Zmieniono natomiast czoło pojazdów i kabiny maszynistów, oddano do dyspozycji pasażerów przedsionki służbowe (gdzie znalazły się miejsca na rowery, uszczelniono i wyciszono jednostki), dodano też elektroniczną informację pasażerską.

Zmiany korzystne dla pasażerów, zwłaszcza z rowerami

W najbliższych kilkunastu miesiącach możliwości wymiany taboru będą w Przewozach Regionalnych bardzo ograniczone, dlatego spółka z pewnością będzie decydowała się przedłużać życie EN57, tak jak w przypadku pięciu EN57 SPOT, które dzięki obsłudze na poziomie P4, zyskają przynajmniej kilka lat życia.

Przewozy Regionalne chcą, by prace nie obejmowały wyłącznie standardowego zakresu dla P4 EN57 SPOT, ale także prace modyfikujące i uzupełniające. EN57 otrzymają nowy system informacji pasażerskiej, zmieniona zostanie lokalizacja niektórych przycisków i urządzeń w kabinie maszynisty, pojawią się nowe, wygodne fotele dla maszynistów. Bardzo korzystną zmianą dla pasażerów będzie montaż nadajnika Wi-Fi i zabudowa nowych uchwytów dla rowerów, na których będzie można przewieźć minimum 12 rowerów (a w opcji nawet 20).

Nieco ciszej i wygodnymi WC

Pojazdy otrzymają nowe sprężarki oraz przetwornice statyczne, co przełoży się na kulturę pracy i niezawodność ezt. Zabudowana zostanie duża kabina WC przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, za to jedna mniejsza toaleta ulegnie likwidacji. Pojawią się gniazdka elektryczne.

Trzy pierwsze SPOT-y mają przejść modernizację w 3 miesiące, dwa kolejne, w maksymalnie 4. Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

To już kolejny przetarg, w którym Przewozy Regionalne chcą modernizować EN57 SPOT. Pierwszy miał miejsce w lipcu 2017, ale we wrześniu z braku ofert spółka nie rozstrzygnęła postępowania (wówczas pojazdy przeznaczone miały być dla województwa świętokrzyskiego). Operator w swoim oddziale w Iławie wykonuje za to podobne naprawy, jednak bez istotnych modyfikacji.

Kilkadziesiąt sztuk EN57 bez poważnych modernizacji mają jeszcze Koleje Mazowieckie, jednak sztuka, pod nazwą "ENdolino" znajduje się też w KD. Przygotowanie tych starych pojazdów do nowej roli, jaką mogłoby być wożenie rowerzystów, w ramach np. specjalnej weekendowej oferty przewozowej, mogłoby być ciekawym sposobem na znalezienie dla nich nowej roli, pomimo zbliżającego się końca ich eksploatacji w Polsce.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5