Przewozy Regionalne właśnie rozpisały przetarg, w którym poszukują firmy chcącej podjąć się wykonania czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pięć pojazdów EN57 SPOT przejdzie modyfikacje, na których skorzystają przede wszystkim pasażerowie.
Wykonanie czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych przejdzie 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 SPOT (nazwę tę nadano zmodernizowanym jednostkom od numeru 2004 do 2078 w ramach programu o takiej samej nazwie). Przewozy Regionalne poza standardowymi pracami zlecą również prace uzupełniające oraz modyfikacje, na których zyskają pasażerowie. Czas realizacji określono na 60 dni dla pierwszych trzech pojazdów o numerach EN57 2016, 2020 i 2026, zaś 80 dni dla dwóch kolejnych pojazdów o numerach EN57 2028 i 2058.
Poza pracami stałymi niezbędnymi do przeprowadzania na czwartym poziomie utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych zamawiający, w ramach prac uzupełniających, zleci wymianę obręczy kół zestawu kołowego na obręcze P60T. Większy zakres zaplanowano w związku z pracami modyfikacyjnymi. Przewozy Regionalne wymagają, aby w pojazdach znalazła się jedna modułowa kabina sanitarna WC z obiegiem zamkniętym. Ma być ona przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kabina ma zostać wyposażona w elektryczną suszarkę do rąk, przewijak dla niemowląt, pojemnik na mydło, lustro, gniazdo elektryczne, wieszak na odzież. Wykonawca zlikwiduje za to „małe” WC, a w jego miejsce powstaną nowe siedzenia o kształcie i kolorystyce zbliżonej do pozostałych lub uchwyty na rowery „pod skosem”.
Udogodnienia dla podróżnych
Przewozy Regionalne zaplanowały również montaż systemu bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi. Siła sygnału Wi-Fi powinna zapewnić dostęp do sieci na całej długości pojazdu. Zamawiający chce, aby system umożliwiał limitowanie pasażerom dostępnego transferu danych oraz ograniczał dostępu do określonych serwisów. Na tym zabudowa systemów w pociągach się nie kończy. Przewozy Regionalne chcą wyposażyć swoje EN57 w system lokalizacji pojazdów. Pozwoli on na określanie położenia pojazdu na mapie krajowych linii kolejowych z dokładnością do 2 m. System ma pracować automatycznie: pozyskiwać, przesyłać on-line i przetwarzać dane.
Wśród prac zaplanowano zabudowę nowej przetwornicy statycznej gwarantującej prawidłową pracę pojazdu w każdych warunkach mogących wystąpić w trakcie eksploatacji pojazdu. Rowerzyści ucieszą się z kolei z nowych uchwytów. Przewoźnik chce demontażu obecnych, a w zamian wykonawca będzie musiał zabudować nowe uchwyty gwarantujące przewiezienie na nich minimum 12 a maksimum 20 rowerów. Miejsca dla rowerów powinny zapewniać możliwość wykorzystania składanego fotela zamocowanego pod wieszakami.
Wygodniej dla maszynistów
Przewozy Regionalne planują również zamontować elektroniczny system informacji pasażerskiej wraz z systemem rozgłoszeniowym przekazanym przez zamawiającego. Planowana jest również wymiana systemu monitoringu wewnętrznego na nowy. Maszyniści zyskają za to nowe fotele z amortyzacją, zapewniające właściwy komfort pracy. W pojazdach niewyposażonych w dodatkowe siedzenia wykonawca będzie musiał zabudować dodatkowe uchylne miejsce dla drugiego maszynisty po lewej stronie kabiny.
Składanie ofert potrwa do 4 września 2017 roku. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Wadium w tym przetargu wynosi 200 tys. zł. Otwarcie kopert nastąpi w Skarżysku-Kamiennej.
Naprawa awaryjna w Opolskiem
Ponadto opolski oddział Przewozów Regionalnych ogłosił przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy awaryjnej autobusu szynowego serii SA109-008, który uległ kolizji. W zakresie prac przewidziano wymianę okna uchylnego, 7 sztuk dużych uchylnych okien, wymianę okna w WC, 5 sztuk szyb drzwiowych, naprawę dwóch płatów drzwi odskokowych wraz z regulacją, wymianę 6 sztuk blach bocznych, naprawę malatury oraz czyszczenia pojazdu.
Termin składania ofert mija 5 września 2017. Czas przewidziany na naprawę określono na 2 miesiące.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.