Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podlaski szynobus od roku nie kursuje. Będzie milionowa kara?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Współczesna/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podlaski szynobus od roku nie kursuje. Będzie milionowa kara?
bliźniaczy do SA133-020 pojazd SA133-019Fot. Henryk Borawski, CCA-SA
Karą rzędu 1,5 mln zł straszy Przewozy Regionalne podlaski urząd marszałkowski. Kupiony za unijne pieniądze spalinowy zespół trakcyjny przez kilkanaście miesięcy nie kursował.

O sprawie napisała "Gazeta Współczesna", którą zawiadomili związkowcy Przewozów Regionalnych. Chodzi o wyprodukowany w 2011 roku przez Pesę pojazd SA133-020. Kilkanaście miesięcy temu miał przejść naprawę okresową w podlaskim oddziale Przewozów Regionalnych. – Przeglądu nie było. Mało tego, szynobus traktowany był jak magazyn części do innych zepsutych pojazdów – mówi informator gazety. Dopiero w ubiegłym tygodniu zajęto się jego naprawą.

Gazeta zaznacza, że stało się to zaraz po tym, jak dyrektor oddziału dostała pismo z urzędu marszałkowskiego z uwagami na temat eksploatacji pojazdów użyczonych przez urząd. – Obecnie trwa procedura wyjaśniania przyczyn wyłączenia taboru. Organizator oczekuje wyjaśnień przewoźnika w powyższym temacie – powiedział "Gazecie Współczesnej" Paweł Staniurski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

Według gazety urząd może nałożyć na spółkę karę w wysokości nawet 1,5 mln zł. – Szynobus został dofinansowany z unijnych pieniędzy i musi rocznie przejechać określoną liczbę pociągokilometrów – tłumaczy związkowiec.

Urząd Marszałkowski wciąż nie odpowiedział na pytania "Rynku Kolejowego" w tej sprawie. Niewiele chcą też o niej mówić Przewozy Regionalne. – Otrzymaliśmy pismo z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego z uwagami na temat eksploatacji pojazdów użyczonych do realizacji przewozów – przyznaje Michał Stilger z biura prasowego przewoźnika, dodając, że jest ono analizowane. Zaznacza też, że ruch pociągów na Podlasiu odbywa się planowo. – Nie odnotowaliśmy przypadków odwołania pociągów – przypomina Michał Stilger.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wyceny oddziałów Przewozów Regionalnych na razie nie będzie

Prawo i polityka

Jutro wracają pociągi do Gorlic

Pasażer

Jutro wracają pociągi do Gorlic

Jakub Madrjas 31 marca 2016

Przewozy Regionalne sprzedają historyczne lokomotywy

Tabor i technika

Zobacz również:

Wyceny oddziałów Przewozów Regionalnych na razie nie będzie

Prawo i polityka

Jutro wracają pociągi do Gorlic

Pasażer

Jutro wracają pociągi do Gorlic

Jakub Madrjas 31 marca 2016

Przewozy Regionalne sprzedają historyczne lokomotywy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5