PKP PLK wybrała wykonawców w przetargu na wykonanie dokumentacji dla trzech projektów z województwa podkarpackiego, które znalazły się w Krajowym Programie Kolejowym.
Przetarg dotyczył opracowania dokumentacji przedprojektowych dla projektów: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew Narodowa – Mielec – Dębica” (część I zamówienia), oraz dla projektów „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz” i „Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie” (część II zamówienia).
Długie postępowanie przetargowePostępowanie zostało ogłoszone w lipcu ubiegłego roku, a więc ponad pół roku temu. Oprócz ceny oceniana była wartość techniczna ofert (40% oceny). Najpierw wybrano wykonawcę części drugiej zamówienia, dotyczącej rewitalizacji linii 108 i budowy łącznicy Jedlicze – Szebnie. Chętnych było osiem firm, a najkorzystniejszą ofertę złożyła Getinsa, wartą 2 215 107 zł brutto. Kosztorys opiewał na 3,38 mln zł.
W części pierwszej, czyli dokumentacji rewitalizacji odcinka linii nr 25, wykonawcę wybrano dopiero niedawno. Została nim firma WYG International, która przedstawiła ofertę w wysokości 1 597 770 zł brutto. Kosztorys wynosił 1,9 mln zł. Łącznie zgłosiło się pięciu wykonawców.
Nowe linie kolejowe na Podkarpaciu?Zamówienia będą sfinansowane ze środków własnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA a następnie zrefundowane w ramach RPO województwa podkarpackiego na lata 2014-2020. Ale to nie jedyne plany związane z infrastrukturą kolejową w regionie.
W tym roku zarząd Województwa Podkarpackiego przyjął Program Strategiczny Rozwoju Transportu Województwa Podkarpackiego do roku 2023. Znalazły się w nim również zadania dotyczące kolei, w tym budowa dwóch krótkich linii kolejowych oraz modernizacje znacznej części istniejących dróg żelaznych. Więcej na ten temat oraz mapę planowanych inwestycji
można znaleźć tutaj.
Ogłoszony został także
pierwszy przetarg w kierunku utworzenia na Podkarpaciu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Więcej na temat tego projektu
można przeczytać tutaj.