Także województwo podkarpackie rozpisuje przetarg na dostawę taboru kolejowego. Urząd marszałkowski chce zamówić 2 dwuczłonowe spalinowe pojazdy oraz aż 7 sztuk elektrycznych o różnych długościach.
W przypadku pojazdów elektrycznych – przedmiotem zamówienia jest 5 ezt w wersji trójczłonowej i 2 ezt w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie województwa podkarpackiego. W przetargu zaznaczono, że średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów będzie wynosił od 300 – 500 km, przy założeniu rocznego rozliczenia. Podkarpackie wraz z ezt zamawia także szkolenia dotyczące obsługi pojazdów oraz świadczenie usługi serwisowej i utrzymaniowej od poziomu P1 do P4. Tym bardziej ten przetarg będzie łakomym kąskiem dla producentów taboru.
Dostawy rozłożone w czasie
Podkarpackie chce, by pierwszy czteroczłonowy ezt dotarł do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r, następny, również czteroczłonowy – do 31.07.2017 r. Pozostałe, krótsze pojazdy, mają być dostarczane w następujących terminach: do 30.09.2017, do 30.11.2017, do 31.01.2018, do 31.01.2018 i ostatni – do 31.03.2018 r.
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia, ale na razie nie znamy dokładnych danych w tym zakresie (zgodnie z nowym pzp może ona stanowić jedynie 60% wagi przetargu). Zamówienie będzie współfinansowane ze środków UE. Termin składania ofert minie 3 października.
Będą także nowe spalinowe zespoły trakcyjne
Podkarpackie chce też kupić dwa spalinowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne. Również w tym wypadku oceniono, że pojazdy przejadą od 300 do 500 km. dziennie, także w tym wypadku województwo zamówi pojazdy razem ze szkoleniami z obsługi i pakietem serwisowym do poziomu P4 włącznie.
Termin dostaw jest w tym przetargu dłuższy niż w wypadku ezt. Pierwszy z autobusów szynowych ma być dostarczony do 28 lutego 2018, drugi – do 31.03.2018. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału mienie 4 października 2016 roku.
Ruszy kolej aglomeracyjna
Szczegóły obu zamówień poznamy wkrótce. Na razie wiemy jednak, że oba zamówienia mają związek z projektem Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, o czym więcej piszemy
tutaj. O innych przetargach, których możemy spodziewać się w tym roku w kraju piszemy
tutaj.