fot. Kasper FiszerPociąg z Poznania na stacji Łódź Kaliska
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają remont łódzkiego odcinka linii nr 14 – od Łodzi Kaliskiej (bez stacji) do Zduńskiej Woli (wraz ze stacją Zduńska Wola). Pierwsze – na razie niewielkie – utrudnienia dla podróżnych będą miały miejsce już w przyszłym miesiącu. Zarządca infrastruktury zapowiada nieujęte w ramach tzw. korekty zamknięcie na odcinku Pabianice – Łask skutkujące zmianą godzin odjazdów kilku pociągów osobowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Rozpoczyna się oczekiwana inwestycja na łódzkim odcinku linii kolejowej nr 14. Trasa ma przejść remont w standardzie tzw. rewitalizacji na 42-kilometrowym odcinku pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą, który wykorzystywany jest w ruchu pasażerskim głównie przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi do Sieradza. Kursują tamtędy także pociągi Przewozów Regionalnych (Łódź – Poznań, Łódź – Wrocław) i PKP Intercity (Warszawa – Wrocław, Kraków – Szczecin).
PKP PLK będzie wyładowywać szyny
Jak poinformowała przed kilkoma dniami ŁKA, pierwsze utrudnienia w ruchu będą odczuwalne pod koniec maja. Na początku nie będą one jednak wielkie, bo obejmą zmianę rozkładu jazdy trzech kursów na linii Łódź – Sieradz przez łącznie pięć dni. Istotne jest jednak, że przesunięć nie ujęto w ramach tzw. marcowej korekty rozkładu jazdy, wprowadzone zostały więc dopiero w trakcie jej obowiązywania.
– Zmiany na odcinku Pabianice – Łask w dniach 22 – 24 maja oraz 29 – 30 maja w godzinach nocnych (21:10 – 4:30) wynikają z konieczności wyładunku szyn przeznaczonych do modernizacji linii nr 14 między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą – tłumaczy Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Prace w porze nocnej minimalizują wpływ na kursowanie pociągów. Zmienią się [bowiem] czasy odjazdów [tylko] trzech wieczornych kursów ŁKA – przekonuje.
Kolejna inwestycja w Łódzkim Węźle Kolejowym
– Łącznie w ciągu trzech nocy PLK wyładują 1000 ton szyn – zapowiada nasz rozmówca. Przypomina też pokrótce podstawowe założenia dotyczące prac. – Efektem modernizacji 42-kilometrowej linii kolejowej nr 14 [a w zasadzie jej odcinka] będzie szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów, lepsza będzie także obsługa pasażerów na stacjach i przystankach. Po zakończeniu prac prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h – wskazuje.
– Remont pozwoli na skrócenie czasu podróży o około 15 minut. Inwestycja jest jednym z etapów usprawnienia Łódzkiego Węzła Kolejowego – podsumowuje Karol Jakubowski. Przetarg na realizację robót wygrało w zeszłym roku ZUE. Kontrakt PKP PLK z krakowską firmą wart jest ok. 345 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na rok 2020. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.