Cztery oferty wpłynęły do PKP PLK na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Prace za 230 milionów złotych powinny pozwolić na powrót pociągów pasażerskich do Lubina.
W lutym PKP PLK
ogłosiły przetarg na opracowanie projektu oraz przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający i zły. Na wielu odcinkach wprowadzone zostały liczne ograniczenia prędkości jazdy wynikające ze złego stanu nawierzchni torowej. Prędkości jazdy pociągów ograniczono miejscami do 20 km/h. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii. Obecnie na tej linii nie odbywa się ruch pasażerski, który został zawieszony 1 września 2010 roku.
Realizacja projektu obejmuje rewitalizację linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów od km 0,312 do km 39,066. Prace budowlane mają poprawić prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h – dla pociągów towarowych. Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy (w stronę Rudnej). Więcej na temat założeń projektu
piszemy tutaj.
Wczoraj (21 marca) PKP PLK otworzyła koperty w przetargu na wybór wykonawcy. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie poniżej kosztorysu w wysokości 298 milionów złotych brutto. Track Tec Construction w konsorcjum z Infrakol – 230,9 mln złotych. Droższe były oferty Torpolu (233,7 mln zł), Trakcji PRKiI (244,6 mln) i ZUE (272,5 mln). Jednak Torpol zaproponował najniższy czas realizacji – 24 miesiące, podczas gdy Track Tec i Infrakol chcą zrealizować prace w 27 miesięcy, Trakcja w 26 miesięcy a ZUE – w 30 miesięcy. Termin realizacji decyduje o wyborze aż w 30 proc., 60 proc. kryterium to cena, a 10 proc. – doświadczenie personelu. Przy stosunkowo niewielkich różnicach cenowych, pozostałe kryteria mogą okazać się decydujące.
Rys. openrailwaymap.org