PKP PLK w końcu udało się wybrać zwycięzcę ogłoszonego ponad rok temu przetargu na modernizację odcinka B (Czachówek Południowy – Warka) na linii nr 8 z Warszawy do Radomia i Kielc. Zostało nim konsorcjum Strabagu, ZUE i Budimeksu.
Przetarg na prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Czachówek Południowy – Warka (od km 38,800 do km 58,100) został ogłoszony
w październiku 2015 roku. Do najważniejszych zadań wykonawców należeć będzie przebudowa układu torowego linii kolejowej nr 8, przebudowa promieni łuków poziomych (odejście od istniejącej trasy) w celu umożliwienia osiągnięcia prędkości maksymalnych, rozbiórka starych i budowa nowych obiektów mostowych i przebudowa istniejących stacji kolejowych i przystanków osobowych.
W końcu PKP PLK udało się wybrać wykonawcę prac. Za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez konsorcjum Strabagu, ZUE i Budimeksu. Firmy chcą podzielić się wartością kontraktu po równo. Wartość brutto złożonej przez konsorcjum oferty to 266,5 mln zł (cena stanowiła 70% kryterium oceny). Do tego zaoferowało ono skrócenie czasu realizacji prac z 50 do 43 miesięcy (25% punktów). Okres gwarancji (5% punktów) określono na 72 miesiące. To pozwoliło pokonać konkurencję.
Na linii nr 8 Warszawa – Radom – Kielce – Kraków trwa obecnie modernizacja odcinka między Warszawą Okęciem a Czachówkiem (LOT A). W grudniu 2016 roku dzięki ukończeniu części prac
poprawił się tu czas przejazdu.
Natomiast już w maju 2015 roku otwarto oferty w przetargu na kolejny odcinek, czyli LOT C, D i E pomiędzy Warką a Radomiem. Ich zestawienie
można znaleźć w tym miejscu. Wprawdzie PLK tłumaczyły, że przetarg wydłużyły
odwołania złożone przez potencjalnych wykonawców, ale w rzeczywistości dla tego odcinka
wciąż nie ma decyzji środowiskowej. Dlatego też modernizacja tego odcinka zakończy się najwcześniej w 2022 roku.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Warto jeszcze przypomnieć, że w zeszłym roku ZUE wykonało prace na tej linii samej linii nr 8
na dalszym odcinku Skarżysko Kamienna – Suchedniów.