PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś drugą z trzech umów na modernizację magistrali E20. Zadanie, którego wykonawcą będzie konsorcjum ZUE, Strabagu i Budimeksu, obejmie obszar LCS Kutno, czyli odcinek Żychlin – Barłogi. Zakontraktowane dziś prace mają zakończyć się w listopadzie 2019 r.
Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego tygodnia zarządca infrastruktury kolejowej kontynuuje podpisywanie umów z wykonawcami modernizacji magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz. PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś w Kutnie kontrakt na realizację robót pomiędzy Żychlinem a Barłogami. Warte ok. 560 mln zł prace wykona konsorcjum ZUE – Strabag – Budimex.
Co kilka dni kolejna umowa z wykonawcą
– Dziś podpisujemy drugą z trzech umów na modernizację E20 – mówił podczas towarzyszącej wydarzeniu konferencji prasowej Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. Podkreślał, że spółka znacząco przyśpieszyła proces kontraktowania robót na całym szeregu inwestycji. – Według najnowszych wyliczeń, dziś mamy 2,3 mld zł w umowach z wykonawcami, za chwilę dojdziemy do poziomu 10 mld zł, bo dosłownie co kilka dni podpisujemy kolejne kontrakty – wskazywał.
Jego zdaniem rozpoczynająca się niebawem inwestycja bardzo dobrze wpisuje się w cele, jakie postawione zostały podczas konstrukcji Krajowego Programu Kolejowego. – Ten projekt łączy wszystkie trzy filary KPK: służy i ruchowi aglomeracyjnemu, i międzyregionalnemu, i towarowemu – mówił. – Głównym celem tej modernizacji jest poprawa przepustowości tej trasy będącej częścią międzynarodowego korytarza – dodał.
Łatwiejszy ruch ciężkich składów towarowych
– W ramach modernizacji w sposób znaczący wzmocnimy zasilanie, by umożliwić ruch ciężkich pociągów towarowych – uzupełnił Sebastian Mech, dyrektor projektu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych. – Poza tym cały projekt znacząco wpływa na poprawę ruchu regionalnego i międzyregionalnego pomiędzy Warszawą a Poznaniem, szczególnie dla ośrodków pośrednich, m.in. Kutna – stwierdził. Dzięki przebudowom stacji w Łowiczu, Kutnie, Podstolicach, Kole i Koninie, przyspieszyć mają natomiast pociągi najwyższych kategorii.
– Dziś wszystkie pociągi jadące przez Kutno muszą zwalniać tu do 40 km/h, po zakończeniu robót będzie można przejeżdżać przez stację z prędkością 160 km/h – tłumaczył Sebastian Mech. Roboty obejmą poza układem torowym także przebudowę wszystkich czterech peronów stacji Kutno wraz z korektą ich lokalizacji oraz przejście podziemne. Przebudowany zostanie także wiadukt w ciągu ul. Antoniego Troczewskiego.
Umowa obejmuje obszar LCS Kutno
Ze strony ZUE umowę podpisał prezes zarządu spółki Wiesław Nowak. Kontrakt obejmuje cały obszar mającego powstać lokalnego centrum sterowania (LCS) Kutno. Pierwsze roboty w ramach tego zadania mają rozpocząć się 12 czerwca i potrwają do 30 listopada 2019 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.