fot. Rafał T / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0.Budynek dworca w Drzewicy
PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły postępowanie przetargowe na wymianę torów na dwóch odcinkach w województwie mazowieckim i łódzkim. Prace obejmą linię nr 22 pod Radomiem oraz 534 pod Łodzią.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na remont torowiska na dwóch odcinkach sieci. Podzielono go na dwa zadania, do których niezależnie wykonawcy mogą składać swoje oferty. Pierwsze dotyczy linii kolejowej nr 22 w okolicach Radomia. Prace wyceniane są na 42 mln zł netto. Zaś cena stanowi jedyne kryterium wyboru wykonawcy, który będzie miał czas na wykonanie kontraktu do 30 listopada 2018 roku. Prace te wpisują się w trzeci etap projektu o nazwie „Prace na linii kolejowej nr 22 i 25 na odcinku Gałkówek – Tomaszów Maz. – Radom oraz na przyległych łącznicach”.
Drugie zadanie dotyczy linii kolejowej nr 534 w okolicach Łodzi na odcinku Koluszki – Mikołajów. Remont obejmie w sumie niecałe 5 km torów. Szacunkowa wartość tego kontraktu to 19,5 mln zł netto. Tutaj również jedynym kryterium oceny ofert jest cena, a wykonawca na zaprojektowanie i wykonanie prac będzie miał czas do 30 listopada 2018 roku.
Linia pod Radomiem
Wykonawca zajmie się zaprojektowaniem i przebudową toru nr 1 z pozostawieniem elementów nawierzchni będącej w dobrym stanie technicznym dwutorowej i zelektryfikowanej linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom na odcinku Drzewica – Przysucha od km 37,060 do km 50,646. Firma wykona kompleksową wymianę szyn na dwóch odcinkach o łącznej długości 6 km, mechanicznie oczyści podsypkę oraz wymieni pojedyncze uszkodzone podkłady. Przebudowę przejdzie również nawierzchnia kolejowo-drogowa na sześciu przejazdach, wraz ze zmianą kategorii przejazdów z D na C na trzech przejazdach. Obecnie na tym odcinku linii kolejowej pociągi osiągają prędkość rozkładową 100 km/h. Na niewielkim odcinku panuje jednak ograniczenie 60 km/h.
Linia pod Łodzią
Przebudowę przejdzie również tor nr 1 i 2 na linii kolejowej nr 534 Koluszki – Mikołajów (tor 1 od km 2,070 do styku przed rozjazdem nr 7 stacji Słotwiny, tor nr 2 od styku ze krzyżownicą rozjazdu nr 7 do styku za krzyżownicą rozjazdu nr 39 stacji Słotwiny). Prace obejmą również urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacjach Słotwiny oraz Mikołajów, sieci trakcyjne i elektroenergetyczne z możliwością prowadzenia ruchu do 120 km/h. Przebudowa czeka także most w km 2,089 i przepust w km 2,910. Wykonawca naprawi pęknięcia gzymsu oraz wykonanie izolacji. W przypadku przepustu PLK planują wykonać naprawę ustroju nośnego pod torami. Remont obejmie również peron na stacji Słotwiny. Na linii tej obowiązuje prędkość rozkładowa 60km/h.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.