Mimo dużego zainteresowania dialogiem technicznym, ostatecznie tylko jedna firma wystartowała w przetargu na aż 36 wózków motorowych dla PKP PLK. Zamówienie będzie warte ponad 150 milionów złotych.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w październiku przetarg na dostawę aż 36 fabrycznie nowych wózków motorowych wraz z oprzyrządowaniem. Początek obowiązywania dostaw wyznaczono na ostatni dzień grudnia tego roku, a koniec na połowę grudnia 2020 roku. Więcej na temat specyfikacji zamówienia
pisaliśmy tutaj.
W piątek (8 grudnia) otwarto oferty w tym postępowaniu. Jedynym wykonawcą, który złożył ofertę jest stargardzki ZPS. Opiewa ona na kwotę 153,6 mln złotych brutto. Jeden nowy wózek motorowy będzie kosztował 4,27 mln złotych. Propozycja mieści się w kosztorysie, który wyniósł 155 milionów złotych.
Wykonawca oświadczył, że maksymalna prędkość pojazdu na torze płaskim wyniesie 100 km/h, współczynnik niezawodności wyniesie 0,92, a gwarancja zostanie wydana na dwa lata. ZPS zobowiązał się dostarczyć 36 nowych wózków motorowych do połowy grudnia 2020 roku.
Start tylko jednej firmy jest zaskakujący, bo gdy na początku tego roku ogłoszono dialog techniczny w sprawie zamówienia, wzięło w nim udział aż siedem firm: Corail, ZPS, CZ Loko, Plasser, Vitras–s, Dany oraz Geismar.
Firma ZPS ze Stargardu jest znanym dostawcą taboru specjalistycznego. W tym roku dostarczyła m. in.
zmodernizowaną drezynę WM15H-03 dla PKP SKM w Trójmieście. Firma nie ogranicza się do kolei - dostarczała też np.
pojazdy dla Tramwajów Warszawskich.