Prawie 34 mln zł PKP PLK przeznaczyły na zaprojektowanie przyszłej modernizacji linii średnicowej w Warszawie. Prace obejmą odcinek od Warszawy Wschodniej, przez Warszawę Śródmieście po Warszawę Zachodnią. Projektowanie potrwa 25 miesięcy. Z ośmiu ofert, PKP PLK wreszcie wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej.
PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Wykonawca, będzie miał za zadanie opracować koncepcję wstępną, programowo-przestrzenną, projekt budowlany oraz program funkcjonalno-użytkowy. Dodatkowo przyszły wykonawca będzie musiał uzyskać niezbędne do rozpoczęcia inwestycji decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach. Ostatnim zadaniem w przetargu będzie prowadzenie nadzorów autorskich na etapie opracowania projektów wykonawczych oraz realizacji robót budowlanych.
Przetarg z dużymi wymaganiami
Wymagania co do oferentów były znaczne. Firmy musiały wykazać się co najmniej jednym projektem, dla którego wykonały projekt budowlany, o wartości nie mniejszej niż 15 mln zł brutto oraz doświadczoną kadrą pracowniczą. Warto zaznaczyć, że cena w przetargu stanowiła zaledwie 25%. Po 30% wagi uzyskały takie parametry, jak zapewnienie dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego oraz organizacja wykonawcy. Z kolei 15% było do uzyskania za wizualizacje dla wybranych przystanków osobowych. Tutaj ocenie podlegały przedstawione przez oferenta wizualizacje dwóch przystanków kolejowych – Warszawa Ochota (wariant z istniejącą lokalizacją peronów) oraz Warszawa Powiśle.
Udział w przetargu wzięło ośmiu oferentów. Budżet przygotowany na to zamówienie wynosi 34 mln zł brutto. Za najkorzystniejszą ofertę wcale nie uznano najtańszej. W przetargu zwyciężyło warszawskie konsorcjum Torprojekt z ceną 27,6 mln zł brutto. (Najtańszą ofertę złożyła francuska firma Systra, która wyceniła swoje prace na 23 mln zł brutto).
Ruszają praceOpracowanie wstępnej koncepcji ma się pojawić już po 4 miesiącach od czasu podpisania umowy. Następnie PKP PLK wybiorą wariant odnośnie realizacji inwestycji. W kolejnym krok, w przeciągu dwóch miesięcy, wykonawca będzie musiał opracować koncepcję programowo przestrzenną. Kolejne 4 miesiące zajmie opracowanie projektów budowlanych oraz 6 miesięcy – opracowanie programów funkcjonalno-użytkowych. PKP PLK określiły, że prace projektowe wraz z czasem potrzebnym na prowadzenie nadzoru inwestycji potrwają do 100 miesięcy od dnia wyboru wariantu z koncepcji wstępnej. Na 25,5 miesiąca określono jednak same prace projektowe.
Rozważane warianty, które będą poddane analizie na etapie koncepcji wstępnej, zakładają halę peronową na przystankach Ochota i Powiśle, a także stacji Warszawa Wschodnia, przebudowę układu torów i peronów na Śródmieściu, połączenie ze stacją metra Centrum oraz velostradę wzdłuż mostu średnicowego. Według założeń inwestycja potrwa do pięciu lat. O szczegółach piszemy
tutaj.