Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PLK w trakcie inwestycji na Dolnym Śląsku [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują perony, odnowią wiaty, zamontują windy na stacjach Kłodzko, Wałbrzych Szczawienko, Świebodzice, Lubin, Legnica, Jaworzyna Śląska. Zmodernizowane stacje i przystanki zapewnią lepszą informację i dogodniejszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania.

Na stacji w Świebodzicach dwa nowe 300-metrowe perony będą usytuowane w miejscu dogodniejszym do obsługi pasażerów m.in. pociągów dalekobieżnych. Wiata peronowa zachowa dotychczasowy wygląd, lecz będzie odnowiona, co podkreśli historyczny charakter stacji.

Już nie ma śladu po starych torach. Widać, jak pracownicy z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu, układają żelbetowe ścianki nowego wyższego peronu, który znacznie ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Będą też lepsze dojścia, dostosowane dla osób o ograniczonej mobilności. Układane są nowe tory, metalowe konstrukcje dla sieci trakcyjnej. Również wymiana urządzeń sterowania ruchem zwiększy poziom bezpieczeństwa i przepustowość stacji i trasy Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Zakończenie prac zaplanowano pod koniec roku.

Inwestycje w Wałbrzychu

Na stacji Wałbrzych Szczawienko widać układane nowe tory, przystosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 100 km/ h. Dołączą do nich urządzenia sterowania ruchem. Budowany jest też peron. Lepszą obsługę podróżnych zapewni pełniejsze wyposażenie w nowe ławki, wiaty, tablice informacyjne. Peron będzie dobrze oświetlony i dostosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności, a specjalne ścieżki naprowadzające ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.

Prace na stacji Kłodzko Główne

Na stacji Kłodzko Główne podróżni już korzystają z jednej krawędzi przebudowanego peronu. Prace obejmą łącznie dwa obiekty. Będą wyposażone w nowe ławki, wiaty, lepiej oznakowane. Wymieniony zostanie system nagłośnienia, pomiędzy peronami nr 1 i 3 będzie wybudowane bezpieczne, monitorowane przejście dla pieszych oraz odnowiona kładka. Obecnie skuwana jest betonowa płyta od strony dworca. Trwają prace przy przebudowie układu torowego. Prowadzona jest zabudowa nowych rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. To bardzo ważne przedsięwzięcie, które istotnie zwiększy możliwości obsługi pociągów na stacji i zapewni przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku na oś 221 kN – co jest szczególnie ważne dla wywozu kruszywa z pobliskich kopalń.

Prace w Legnicy i na liniach w regionie


Stacja w Legnicy jest na etapie projektowania przebudowy. Do 2020 r. będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się m.in. dzięki montażowi czterech wind. Ponadto na Dolnym Śląsku na linii Legnica – Rudna Gwizdanów do 2020 r. zostanie przebudowanych 10 stacji i przystanków. Przewidziano także budowę nowego przystanku Lubin Stadion.

Inwestycje w rejonie wrocławskiej aglomeracji

W ramach projektów RPO woj. dolnośląskiego do 2020 r. zostaną odnowione lub przebudowane stacje i przystanki na liniach: z Wrocławia przez Sobótkę i Świdnicę do Jedliny-Zdr. oraz na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. We wrocławskiej aglomeracji zostaną wybudowane nowe przystanki: Mokronos Góry i Iwiny. Przebudowany zostanie wrocławski przystanek na Muchoborze. Do końca 2019 r. przewidywana jest budowa nowego przystanku Wrocław Szczepin, położonego pomiędzy stacją Wrocław Nadodrze i przystankiem Wrocław Mikołajów.

W Jeleniej Górze do końca 2020 r. przewidziano wybudowanie dwóch nowych przystanków (w rejonie Al. Jana Pawła II i ul. Spółdzielczej) oraz przebudowę przystanku Jelenia Góra Cieplice i stacji Jelenia Góra Sobieszów.

– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych to kontynuacja poprawy komfortu na stacjach i przystankach. Przykładem nowoczesnej, dostępnej stacji jest zmodernizowana Jelenia Góra – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5