Wciąż nie doszło do otwarcia ofert w przetargu na modernizację ważnej linii nr 7 z Warszawy do Lublina. PKP PLK zapewniają jednak, że prace rozpoczną się zgodnie z harmonogramem.
Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 7 od podwarszawskiego Otwocka do Lublina PKP PLK
rozpisały niemal rok temu. To jedno z największych postępowań w historii PKP PLK. Szacunkowa wartość zamówienia to ok. 3,5 mld złotych. Ze względu na wielkość zamówienia, już po ogłoszeniu przetargu zdecydowano o podziale przetargu na mniejsze zamówienia częściowe.
Długotrwałe procedury podziału zamówienia wydłużyły czas trwania przetargu i dopiero w kwietniu
poznaliśmy firmy zainteresowane złożeniem ofert. W tym samym czasie Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. kredytu w wysokości 250 mln euro na inwestycję.
Piszemy o tym tutaj. PKP PLK
przygotowuje też objazdy na czas zamknięć torowych na modernizowanej linii. Jednak zdaniem fundacji Pro Kolej przy wielu jednocześnie prowadzonych inwestycjach wyjazd z Warszawy na południe kraju
będzie mocno ograniczony.
Przetargi z WOIK ruszyły
Przetarg na linię do Lublina był największym, ale bynajmniej nie jedynym ogłoszonym przez PKP PLK w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Łącznie chwalono się w niej postępowaniami na 11 mld złotych. Jednak mimo tego, że minął rok, nie podpisano jeszcze żadnej umowy.
Wygląda jednak na to, że przetargowy zator powoli ustępuje. Jak
informowaliśmy niedawno, oferta konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE
została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację linii obwodowych w Warszawie prowadzących z Woli do Dworca Gdańskiego.
Ogłoszono też oferty złożone w wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.
Na "siódemce" bez zmian
Niestety, w przetargu na linię do Lublina
poznaliśmy tylko oferty firm chętnych do sprawowania nadzoru nad pracami. W postępowaniu na zasadniczą inwestycję, jeszcze miesiąc temu PKP PLK wprowadziła kolejne zmiany w dokumentacji. – Zmiana wynikała z odwołania wykonawcy Siemens – tłumaczy rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Jak dodaje, Komisja Przetargowa wciąż odpowiada na pytania wykonawców, dlatego do rozstrzygnięcia przetargu jeszcze daleko.
– Termin podpisania umowy planowany jest na luty 2017. Założony harmonogram prac bez zmian – zapewnia rzecznik. Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku.