Polskie Linie Kolejowe, ze sporym poślizgiem, zabierają się za przygotowywanie projektów do realizacji w nowej perspektywie unijnej. Po linii Korsze – Ełk, zarządca rozpoczął przygotowania do kolejnych projektów, w tym modernizacji linii do Zakopanego.
Jeszcze w perspektywie finansowej UE 2007–2013 PKP PLK chce wydać 30 mln zł (z dofinansowaniem 85 proc.) na przygotowanie projektów do realizacji w rozpoczętej już perspektywie 2014–2020. Wczoraj informowaliśmy o projekcie elektryfikacji odcinka Ełk–Korsze. Wcześniej pisaliśmy o modernizacji linii do Zakopanego. Teraz zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na dokumentację w ramach ”zakopiańskiego” projektu, i kilku kolejnych..
Do przygotowania jest dokumentacja przedprojektowa dla prac na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim, oraz Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane wraz z budową łącznicy w Suchej Beskidzkiej. To właśnie połączenie z Zakopanem. Oprócz tego PKP PLK chce móc ruszyć z pracami na linii kolejowej nr 289, na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów, na linii kolejowej C-E 30, odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów, oraz na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle.
Wykonawcy na przygotowanie dokumentacji będą mieli 350 dni. PKP PLK przewiduje, że na pięć części zamówienia wyda w sumie 10,5 mln złotych netto. Prace budowlane będą prawdopodobnie prowadzone w latach 2018–2020.