PKP PLK zapewnia, że rozmawia z ZUE ws. możliwości kontynuowania prac na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Spółka ma też w najbliższcych dniach uregulować sprawę zaległości finansowych, która stała się przyczyną złożenia przez wykonawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Czy inwestycja będzie kontynuowana bez dodatkowych przestojów?
W środę
informowaliśmy na naszych łamach o złożeniu przez ZUE oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej z PKP PLK, która dotyczy toczących się obecnie robót na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Przedsiębiorstwo twierdzi, że zarządca infrastruktury nie zapłacił za wykonane prace – bezpośrednią przyczyną decyzji ma być zaległa faktura na ok. 1,65 mln zł wystawiona w grudniu 2019 r. Kontrakt ma wygasnąć 31 marca, co oznacza, że wraz z końcem miesiąca wykonawca może zejść z placu budowy.
PLK deklaruje, że 99 proc. należności reguluje na czasDo sprawy odniósł się zamawiający. – Jesteśmy w stałym kontakcie z firmą ZUE – zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Mówi także, że w ramach współpracy z wykonawcą wyjaśniane są kwestie płatności. Zgodnie z jego deklaracją „PKP PLK realizuje 99 proc. płatności na bieżąco”.
– Sprawa wskazanych przez ZUE należności będzie uregulowana w najbliższych dniach – zapowiada nasz rozmówca. Dodaje, że obecnie inwestycja realizowana jest bez przestojów. Wykonawca prowadzi roboty w Pabianicach oraz na odcinkach Pabianice – Lublinek i Łask – Dobroń. – Liczymy, że dzięki wypracowaniu partnerskich rozwiązań inwestycja będzie kontynuowana – podkreśla Mirosław Siemieniec.
Chęć porozumienia deklarują obie stronyCzy jest szansa na to, że spółki dojdą w ciągu niespełna dwóch tygodni do porozumienia, a czasowe trudności we współpracy nie odbiją się na tempie prowadzenia robót? Optymizmem napawa zapis z raportu giełdowego ZUE, zgodnie z którym intencją spółki jest kontynuacja prac prowadzonych na rzecz zarządcy infrastruktury kolejowej. Na razie strony nie podpisały jednak żadnego dokumentu, który formalnie cofałby skutki wcześniejszego oświadczenia wykonawcy.
Inwestycja na linii kolejowej nr 14 jest jedną z najważniejszych w regionie łódzkim. Ma ona umożliwić m.in. skrócenie czasu przejazdu na trasie do Sieradza. Jak informowaliśmy w zeszłym roku,
realizacja zadania potrwa nieco dłużej, niż wynikało to z pierwotnego harmongramu.