Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK udrożni linię do Mińska Mazowieckiego. Powstanie przystanek Warszawa Stalowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK udrożni linię do Mińska Mazowieckiego. Powstanie przystanek Warszawa Stalowa
Fot. Michał Szymajda, RKzdjęcie ilustracyjne
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały warty ponad 100 milionów złotych przetarg na modernizację magistrali E20 i linii stycznych na wschód od Warszawy. Największą zauważalną korzyścią dla pasażerów będzie powstanie nowego przystanku Warszawa Stalowa i zwiększenie przepustowości linii wybiegającej ze stolicy w kierunku Mińska Mazowieckiego.

Przetarg odbywa się w formule „zaprojektuj i buduj”. Przedmiotem zamówienia będą wybrane odcinki i punkty eksploatacyjne linii kolejowych numer 9, 20, 501, 502, 546, 901. Prace polegać będą m.in. na wymianie nawierzchni torowej, blokady liniowej, sieci trakcyjnej i zabudowie nowych urządzeń srk, wraz z budową nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Wschodnia Towarowa. Wymienionych zostanie szereg rozjazdów.

Nowy przystanek Warszawa Stalowa

Najważniejsza z punktu widzenia mieszkańców stolicy będzie budowa dwuperonowego przystanku osobowego Warszawa Stalowa wraz z przejściami podziemnymi. Powstanie on w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską, na torach łączących Rembertów z Warszawą Gdańską. Zatrzymywać się na nim będą m.in. pociągi Kolei Mazowieckich wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej w kierunku Legionowa, Modlina i Nasielska. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach przemieszczania się. W pobliżu nowego przystanku powstanie nowa stacja metra drugiej linii – Szwedzka. Nie będą one jednak ze sobą zintegrowane i dzielić je będzie około 400 metrów.

Celem większa przepustowość

Prace obejmą również przebudowę stacji w Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkim i w Rembertowie. Zakres planowanych robót zakłada jak największe efekty – m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych, przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym.

– Roboty obejmą modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym oraz budowę dodatkowych torów pozwalających zmienić kierunek pociągu na końcowej stacji. Pozwoli to uruchamiać częstsze lub zupełnie nowe połączenia ze stacji Sulejówek Miłosna i z Ożarowa Mazowieckiego (tego dotyczy inny przetarg o którym piszemy tutaj). W efekcie przewoźnicy będą mogli zwiększyć liczbę połączeń kolejowych do stolicy w godzinach szczytu – informowało PKP PLK już na początku 2015 roku.

Początek prace budowlanych w 2019 roku

PKP PLK zakłada, że wykonawcę inwestycji uda się wyłonić z końcem III kwartału 2017 roku. W październiku 2017 podpisana ma zostać umowa z wykonawcą, tworzenie projektu prac dla całej inwestycji potrwa do końca 2018 roku, a na początku 2019 rozpoczną się prace budowlane. Według założeń PLK potrwają do końca 2020 roku.

Oferty można przedkładać w siedzibie PKP PLK w Warszawie przy ul. Targowej. Można to zrobić do 7 kwietnia 2017.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5