Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wpłynęły oferty na studium wykonalności dla linii Wrocław – Świdnica

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wpłynęły oferty na studium wykonalności dla linii Wrocław – Świdnica
Fot. Rynek KolejowyPLK stworzy studium wykonalności dla linii Wrocław – Świdnica
PKP PLK rozpisało przetarg na opracowanie studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Właśnie poznaliśmy oferty, które wpłynęły w tym przetargu.

PKP PLK przeznaczy na studium wykonalności 1,74 mln brutto (1,42 mln netto). Oferty złożyło 7 firm: Schuessler-Plan Inżynierzy, Konsorcjum Koltech Infra wraz z Safege i Conseko-Safege, Konsorcjum Idom Inżynieria i Idom Consulting, TPF, WYG International, BBF, Multiconsult Polska. Wszyscy chętni do opracowania dokumentacji zadeklarowali 36-miesięczny okres rękojmi na dokumentację i niemal wszyscy deklarują wykonanie jej w 480 dni, z wyjątkiem Schuessler-Plan Inżynierzy, który oferuje zakończenie prac w 16 miesięcy. Ten przedsiębiorca złożył tez najkorzystniejszą ofertę w kryterium ceny, oczekując za prace 1, 474 000,00 mln zł., Druga w kolejności pod względem ceny jest oferta WYGu opiewająca na 1, 474 569,50 mln. Wygląda więc na to, że PKP PLK na zleceniu wykonania dokumentacji przedprojektowej trochę zaoszczędzi.

Reaktywacja linii do Świdnicy

Do zadań firmy wybranej w drodze przetargu będzie należała ocena stanu linii w terenie, ocena możliwości jej przebudowy i poprawy stanu oraz zaproponowanie zamawiającemu wariantu prac najlepiej odpowiadającego potrzebom lokalnym. Wykonawca będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z PKP PLK.

– Linia nr 285 zostanie uruchomiona już w 2020 roku. Zakończenie tej inwestycji jest kluczowe dla funkcjonowania całego systemu kolei aglomeracyjnej. W tym miejscu warto podziękować nie tylko urzędnikom i pracownikom PLK, ale też wszystkim ruchom miejskim, które postulowały realizację tego zadania – mówił na początku stycznia Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za kolej. Linia na odcinku pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą zostanie wyposażona w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Prace obejmą poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz roboty związane z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych.

– Realizacja projektu zapewni większą dostępność mieszkańcom do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym specjalnej strefy ekonomicznej – podstrefy Wrocław – Kobierzyce. Krótsze będą też podróże do Wrocławia. Lepsze wykorzystanie możliwości kolei wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, tym samym – na zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego – informuje PKP PLK.

166 milionów z RPO

Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł. Wkład UE to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „projekt i budowa” potrwa do końca roku 2020.
Na swoją kolej czeka niezwykle malowniczy odcinek linii 285 między Świdnicą a Jedliną-Zdrojem. Kilka lat temu PKP SA chciało rozebrać na niej tory, nie zgodził się na to zarząd województwa dolnośląskiego. Dzięki środkom w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej odcinek o długości 21,41 kilometra również ma być rewitalizowany, przy udziale środków własnych PKP PLK. Remont tego odcinka ma kosztować ponad 100 milionów złotych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5