Zarządca infrastruktury zapewnia, że spłacił swoje zobowiązania wobec ZUE. Firma, która jest wykonawcą szeroko zakrojonych robót pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą, poinformowała w połowie marca, że w związku z zaległościami finansowymi inwestora zamierza odstąpić od umowy z PKP PLK i zejść z placu budowy wraz z końcem marca. Wciąż czekamy na ostateczne rozstrzygnięcia w tej ważnej dla pasażerów z województwa łódzkiego i przewoźników towarowych sprawie.
W połowie marca przyszłość trwającej inwestycji toczącej się na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą stanęła pod dużym znakiem zapytania. Wykonawca robót, ZUE, poinformował bowiem w komunikacie giełdowym, że podjął decyzję o
odstąpieniu od umowy, która obejmowała projekt i prace budowlane. Spółka tłumaczyła to nieopłaceniem przez inwestora, PKP PLK, faktury wystawionej jeszcze w zeszłym roku.
Do wypracowania porozumienia zostało bardzo niewiele czasuPrzedsiębiorstwo podnosiło również, że opóźnienia w płatnościach za wykonane roboty zdarzały się już wcześniej, a inwestor nie poinformował, kiedy będzie w stanie spłacić swoje zobowiązania. Zarządca infrastruktury kolejowej nie zaprzeczył w
nadesłanym do redakcji „Rynku Kolejowego” wyjaśnieniu, że ma zaległości finansowe wobec wykonawcy. Podkreślał przy tym, że znaczną większość swoich zobowiązań reguluje na czas, a niebawem opłaci także kwoty wynikające z kontraktu z ZUE.
ZUE zapowiedziało, że zejdzie z placu budowy wraz z końcem marca, chyba że dojdzie do porozumienia między spółkami. Wydaje się obecnie, że jest realna szansa, że do przerwy w robotach ostatecznie nie dojdzie. – Już kilka dni temu uregulowaliśmy wszystkie płatności wobec firmy ZUE SA – powiedział nam bowiem w piątek Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
PLK liczy na sukces negocjacji i partnerskie porozumienie – Liczymy, że dzięki wypracowaniu partnerskich rozwiązań inwestycja będzie kontynuowana – dodał przedstawiciel inwestora. Swojego stanowiska w tej sprawie w piątek ani w czasie weekendu nie przedstawiło nam natomiast ZUE. Czekamy na ostateczne rozstrzygnięcia.
Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez PKP PLK wykonawca prowadzi obecnie prace na stacjach i przystankach Łask, Dobroń i Pabianice. Roboty toczą się także na odcinkach z Pabianic do Lublinka i z Łasku do Dobronia. – Przebudowywany jest też most nad Nerem, a realizacja inwestycji uwzględnia aktualne ograniczenia i zasady bezpieczeństwa – podkreśla Mirosław Siemieniec.