Remont linii nr 7 pomiędzy Warszawą a Lublinem zbliża się wielkimi krokami. Właśnie ogłoszono przetarg na przygotowanie trasy objazdowej na czas remontu „siódemki”.
Chodzi o wykonanie remontu obiektów inżynieryjnych na linii nr 30, która ma stać się alternatywną drogą dojazdu z Lublina do Warszawy od połowy 2017 roku. Sporych prac przy infrastrukturze wymaga na niej głównie odcinek z Parczewa do Łukowa, gdzie z uwagi na stan infrastruktury przewozy zamarły. Prace wykonane mają być w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przetarg zostanie rozstrzygnięty 21 lipca, a roboty zaplanowano pomiędzy 1 sierpnia a 14 października.
Roboty przy obiektach inżynieryjnych oczywiście nie będą jedynymi, jakie wykonane zostaną na linii. PKP PLK niedawno podały listę najlepiej ocenionych ofert w przetargu
na remont nawierzchni i srk. Najwyżej oceniona została oferta KZA Kraków i Colas Rail Polska. Szacuje się, że na rewitalizację linii 30 PKP PLK wyda około 44 mln zł. (kwota bez uwzględnienia toczącego się przetargu na modernizację obiektów inżynieryjnych).
Ze zmodernizowanej trasy z pewnością korzystać będą przewoźnicy towarowi, prawdopodobnie wydłużenie ulegnie też trasa autobusu szynowego, który obecnie pokonuje odcinek Lublin – Parczew. Czy z trasy będzie korzystać także PKP Intercity (na linii brak jest trakcji elektrycznej)? Tego na razie nie wiemy. Wiadomo natomiast, że od połowy 2017 roku, kiedy zacznie się remont trasy Warszawa – Lublin przez Dęblin, z trasy tej zjadą ezt Dart, które będą obsługiwać linię Warszawa – Łódź. Więcej na ten temat piszemy
tutaj.