Zarządca infrastruktury kolejowej właśnie ogłosił przetarg, którego celem jest przygotowanie linii kolejowych jako objazdu dla zaplanowanej do modernizacji linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Lublina. Poprawa stanu infrastruktury ma zapewnić dobre warunki eksploatacyjne.
Przetarg w systemie „projektuj i buduj” dotyczy dwóch linii kolejowych – nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz 69 Rejowiec – Hrebenne. Stanowić one mają objazd dla zamkniętej do modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk . Ostatnio PKP PLK r
ozstrzygnęła część slotów na wykonanie prac.
Ważny objazdSzacuje się, że poprawa warunków eksploatacyjnych linii kolejowych pochłonie 12,9 mln zł brutto. Wykonawca będzie musiał uporać się z zadaniem do 9 września 2017 roku. Wybór ofert odbędzie się po uwzględnieniu ceny – 95% oraz okresu gwarancji – 5%.
Realizacja projektu pozwoli na przeznaczenie linii kolejowej nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz linii kolejowej nr 69 Rejowiec – Hrebenne na odcinku Rejowiec – Zwierzyniec Towarowy jako trasy objazdowej w kierunku południowym kraju podczas realizacji projektu modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Otwock – Pilawa – Lublin.
Zakres pracPrace mają pozwolić na utrzymanie standardów techniczno-eksploatacyjnych linii kolejowej nr 66 oraz linii kolejowej nr 69 dotyczących nacisku osi na tor 221 kN i obowiązującej prędkości rozkładowej. Na odcinku Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe wynosi ona 100 km/h dla składów osobowych i 80 km/h dla składów towarowych, natomiast na odcinku Rejowiec – Hrebenne prędkości wynoszą analogicznie 120 km/h oraz 70 km/h.
W ramach prac wykonawca wymieni podkłady drewniane i zastąpi je betonowymi. Zaplanowano m.in. likwidację styków szynowych poprzez spawanie termitowe szyn, uzupełnienie podsypki tłuczniowej oraz wymianę pojedynczych szyn. Na linii kolejowej nr 69 w planach jest wymiana ok. 6 tys. metrów bieżących pojedynczych szyn w torze nr 1 od km 53,182 do km 56,000 na odcinku Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe. Dodatkowo wykonawca zajmie się profilowaniem ław torowiska na odcinkach wymiany nawierzchni oraz wykonanie odwodnienia. Zakres robót nie będzie dotyczył rozjazdów. Roboty nie obejmą również branży sterowania ruchem kolejowym. Z wyjątkiem jednego przejazdu kolejowo-drogowego większe prace w tym zakresie również nie będą prowadzone.
Główne prace już za namiJest to już trzeci etap prac zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń eksploatacyjnych na linii nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe i linii 69 Rejowiec- Hrebenne”. Obecnie trwa k
ończenie kontraktu na tych liniach przez Trakcję PRKiI. W ramach kontraktu wykonywana jest naprawa podtorza oraz nawierzchni torowej na łącznym odcinku 63 km. Wymienione będzie także 5 rozjazdów, wyremontowanych 5 wiaduktów i jeden most.