Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK przygotowują elektryfikację linii Ocice – Rzeszów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Elektryfikacja linii nr 71 to krótsza i wygodniejsza podroż na trasach Rzeszów – Sandomierz oraz Rzeszów – Lublin. Powstaje możliwość rozwoju kolei aglomeracyjnej na Podkarpaciu. PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już na linię z Rzeszowa do Tarnobrzegu ponad 230 mln zł.

Elektryfikacja 67 km trasy Rzeszów – Ocice pozwoli na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi to podróż i umożliwi uruchomienie dobrego połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Elektryfikacja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów –Jasionka, co wpisuje się w budowę planowanej Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.

W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, który obejmuje prace przygotowawcze do elektryfikacji całego odcinka Rzeszów – Ocice. To dwa zadania: przebudowanie i zabezpieczenie istniejącej sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych, tak by nie kolidowały z planowaną inwestycją oraz wycinka drzew. Więcej o przetargu pisaliśmy tutaj.

Termin zakończenia elektryfikacji – 2020 rok

Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020. Szacowany koszt elektryfikacji to ponad 100 mln zł. Połączenie Rzeszów – Sandomierz – Warszawa będzie w pełni zapewnione po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 25 Skarżysko-Kamienna – Ocice oraz na linii nr 8 Warszawa – Radom. Dodatkowe korzyści będą także po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68 Lublin – Stalowa Wola oraz trasy Lublin – Otwock. Planowany termin zakończenia wszystkich projektów to 2020 rok.

Warto przypomnieć, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa rozważa również, projekt zelektryfikowania linii kolejowej nr 213 Reda – Hel. Ma on szansę znaleźć się w aktualizowanym właśnie Krajowym Programie Kolejowym. Piszemy o tym tutaj.

Aktualne prace na trasie Rzeszów – Ocice

Elektryfikacja linii nr 71 to już kolejne przedsięwzięcie dla poprawy przepustowości i usprawnienia ruchu kolejowego na linii z Rzeszowa w kierunku Tarnobrzegu. Jak informuje PKP PLK, obecnie na tej linii prowadzone są prace, związane z budową nowego przystanku w Chmielowie i wydłużeniem peronu w Głogowie Małopolskim, które zostaną zrealizowane do końca 2016 r. Nowy przystanek spełni oczekiwania mieszkańców Chmielowa oraz okolicznych miejscowości, a wydłużony peron w Głogowie Małopolskim stworzy podróżnym lepsze możliwości dostępu do pociągów – zapewniają kolejarze.

W marcu Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie dokumentacji budowy mijanki w Majdanie Królewskim (na linii nr 71 Ocice – Rzeszów). Opracowanie dokumentacji planowane jest do końca 2016 r., a budowa mijanki – w 2018 r. Mijanka poprawi przepustowość linii i usprawni ruch kolejowy.

W ubiegłym roku na trasie z Rzeszowa do Ocic zarządca infrastruktury przebudował wiadukt kolejowy w miejscowości Widełka. Inwestycja warta 2 miliony złotych poprawiła przepustowość linii i podwyższyła poziom bezpieczeństwa. W 2015 r. PLK wydały również ponad 2,7 mld zł na modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych w: Komorowie, Pogwizdowie Nowym i Miłocinie. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5