NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PLK Poprawią infrastrukturę z Olsztyna do Iławy. Będzie 120 km/h

| Martyn Janduła 17.02.2017 258

PLK Poprawią infrastrukturę z Olsztyna do Iławy. Będzie 120 km/h
Stacja Stare JabłonkiFot. Keller OE, Wikimedia commons
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg w systemie „projektuj i buduj” na wykonanie prac na linii kolejowej nr 353. Chodzi dokładnie o 80-kilometrowy odcinek z Olsztyna do Iławy. Prace pozwolą na zwiększenie prędkości ze 100 km/h do 120 km/h.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 353 na odcinku granica IZ Olsztyn w okolicach stacji Jamielnik – Olsztyn obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do wykonania wszystkich wymaganych robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia.

Nowe perony na linii 353

Łącznie chodzi o prawie 80-kilometrowy odcinek od km 219,400 do km 298,290. Prawe prowadzone są w ramach drugiego etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pomorskie – Iława – Olsztyn – Korsze”. Obecnie linia ta na wspomnianym odcinku jest dwutorowa i zelektryfikowana. Kursują po niej pociągi zmierzające do Torunia i Poznania.

Wśród zamówienia wybrany wykonawca będzie musiał wymienić nawierzchnię na przejazdach kolejowo-drogowych wraz z wykonaniem dojazdów. Ich kategoria zmieni się dodatkowo z D na C. Zabudowane mają zostać urządzenia ssp wraz z zasilaniem i oświetleniem przejazdu. Na linii wymienione zostaną podkłady drewniane na strunobetonowe.

Odnowiony zostanie most masywny w 261,615 kilometrze linii. Zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach osobowych Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Uniszewo. Zostaną podniesione do wysokości 760 mm ponad główkę szyny. Dodatkowo pojawi się na nich nowe oświetlenie i mała architektura. Do likwidacji przewidziany jest za to peron nr 2 i nr 3 na stacji Samborowo. Wymianie poddane zostaną konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej z fundamentami wraz z wykonaniem uszynień i odbudową sieci powrotnej na stacjach i przystankach osobowych. Prace mają potrwać do 28 września 2018 roku.

Zamówienie na roboty podobne

Dalszy zakres robót obejmować już może także wymianę torów głównych szlakowych i głównych zasadniczych wraz z regulacją toru w planie i w profilu, oczyszczeniem, uzupełnieniem i oprofilowaniem podsypki tłuczniowej, szlifowaniem szyn i rozjazdów oraz odtworzeniem lub oczyszczeniem odwodnienia liniowego i ścięciem ław torowiska jednak na szlakach Olsztyn – Łęgajny, Łęgajny – Barczewo, Barczewo – Czerwonka, Czerwonka – Sątopy Samulewo, Sątopy Samulewo – Korsze i stacjach Łęgajny, Barczewo, Czerwonka.

Rozszerzony zakres prac to wymiana rozjazdów wraz z likwidacją torów na stacji Jamielnik i Łęgajny, wymiana nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych i zmiana ich kategorii z D na C. Przewidziano również remonty obiektów mostowych, modernizacje peronów na stacjach Łęgajny, Barczewo, Czerwonka, oraz na przystankach osobowych Wipsowo, Górowo, Łankiejmy wraz z modernizacją oświetlenia

Do 120 km/h

Szacowany przez PKP PLK koszt robót to 71,6 mln zł brutto. Termin składania ofert trwa do 29 marca 2017 roku. Zamawiający zastosował trzy kryteria oceny ofert. Najwyżej punktowaną jest cena brutto – 60%, okres gwarancji i rękojmi – 20 % oraz termin realizacji – 20 %.

Realizacja projektu ma pozwolić na podwyższenie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku od granicy IZ Olsztyn w km 219,400, przez Iławę do Olsztyna z 100 km/h do 120 km/h. Po realizacji kolejnych robót również na trasie Olsztyn – Korsze. Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu i poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Poprawi się estetyka peronów i tym samym komfort obsługi pasażerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warmińsko-mazurskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS