PLK jednak wstrzymało płatności wobec konsorcjum NDI i PPM-T realizującego modernizację linii 207. Jak informuje spółka, dziś wypłacone zostały pierwsze pieniądze dla podwykonawców. 2 miliony złotych trafiły do czterech firm. Prace na linii prowadzi obecnie tylko PPM-T.
Sprawę opisaliśmy obszernie w tekście
„NDI wstrzymało prace na linii 207. Podwykonawcy zapowiadają blokadę dróg”, gdzie zarówno NDI, jak i PKP PLK przesłało swoje oświadczenia. Dziś rzecznik PKP PLK przesłał dodatkowe informacje, z których wynika że PLK jednak wstrzymało płatności wobec konsorcjum. Spotkanie w tej sprawie odbyło się 16 maja.
– Podczas spotkania wyjaśniono sposób realizacji zaległych płatności. Pierwsze wypłaty dla podwykonawców, w ramach solidarnej odpowiedzialności, zostały zrealizowane już 20 maja. 2 miliony złotych trafiły do czterech firm – poinformował dziś Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Jak dodaje zarządca krajowej sieci kolejowej, weryfikowane są kolejne roszczenia, by zapewnić następne płatności. Roboty na linii Malbork – Gardeja są kontynuowane przez PPM-T, które pracuje m.in. wiadukcie nad linią nr 9 oraz w sąsiedztwie stacji Kwidzyn; według naszych informacji, to jednak zaledwie kilka osób. NDI nie kontynuuje prac wraz z konsorcjantem.
– Wobec wcześniejszych informacji o zaleganiu przez konsorcjum NDI i PPM-T z płatnościami dla podwykonawców, PLK zdecydowały w kwietniu i maju br. o wstrzymaniu płatności dwóch faktur wykonawcy na łączną kwotę ok 3 mln zł. Zatrzymana kwota zostanie wykorzystana na uregulowanie zaległości konsorcjum wobec podwykonawców – informuje rzecznik PKP PLK, zapewniając jednocześnie, że spółka postępuje zgodne z zapisami umowy.
– Oceniamy, że rzeczowe postępowanie stron pozwoli na szybkie rozwiązanie problemów i kontynuowanie ważnej społecznie inwestycji – oświadczył rzecznik PLK.