PLK ogłosiły przetarg na przebudowę stacji Olszamowice w ramach modernizacji linii nr 4 – Centralnej Magistrali Kolejowej. Inwestycja pozwoli na osiągnięcie na tym odcinku CMK wyższej prędkości.
Zmówienie jest prowadzone w formule „zaprojektuj i buduj”. Przetarg dotyczy wykonanie dokumentacji projektowej, robót budowlanych i uzyskania niezbędnych pozwoleń. O wyborze wykonawcy zadecydują kryteria ceny – 80% wagi i okresu gwarancji – 20% wagi.
W ramach zadania zostaną wykonane: przebudowa infrastruktury technicznej stacji, w tym m.in. nawierzchnia torowa, rozjazdy i sieć trakcyjna. Na realizację projektu zarządca infrastruktury planuje przeznaczyć 65 mln zł. Inwestycja pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej na stacji do osiągnięcia przez pociągi wyższych prędkości, a także na sprawny przejazd Centralną Magistralą Kolejową.
PLK przygotowują prace mające na celu podniesienie prędkość maksymalnej na Centralnej Magistrali Kolejowej do 200 km/h. Obecnie taki limit obowiązuje jedynie na krótkim odcinku Zawiercie – Olszamowice. Na pozostałym fragmencie CMK pociągi jadą 160 km/h. Na przeszkodzie w rozwinięciu większej prędkości stoi brak funkcjonującego systemu ECTS, nieprzebudowane obiekty inżynieryjne i rozjazdy.
Kolejnym odcinkiem na którym będzie możliwe osiągnięcie prędkości 200 km/h jest Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice, gdzie wybrano wykonawców prac o czym piszemy na Rynku Kolejowym
TUTAJ.