PKP PLK ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Wygrany będzie musiał zapewnić jeszcze nadzór autorski nad inwestycją.
Przetarg ogłoszono w ramach realizacji projektu pn.: „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”. Zamówienie podzielono na dwa zadania: projektowanie i pełnienie nadzoru autorskiego. Jego wartość wstępnie określono na 35 mln zł netto. PKP PLK nie wyklucza, że zamówienie obejmować będzie prace dodatkowe na kwotę 13,3 mln zł (m.in. zaprojektowanie nowych przystanków oraz projektowanie teletechniki i obiektów inżynieryjnych).
Od momentu podpisania umowy między PKP PLK a wykonawcą ten drugi będzie miał 6,5 roku na wywiązanie się z przedmiotu zamówienia, tyle będzie też trwała cała inwestycja łącznie z wykonawstwem. Na realizację modernizacji linii 201 PKP PLK ubiega się o środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Termin składania ofert w przetargu upłynie 9 sierpnia 2017 roku.
Celem modernizacji będzie podniesienie prędkości maksymalnej na szlaku (dla pociągów pasażerskich do 140 km/h, dla towarowych do 120 km/h), podniesienie maksymalnego nacisku osi pojazdów (22,5 t). Zakres projektu obejmuje docelowo elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201, Maksymilianowo – Gdynia Główna oraz dobudowę posterunków eksploatacyjnych i drugiego toru na najbardziej obciążonych ruchem kolejowym odcinkach. Projektant ma jednak przewidzieć także budowę drugiego toru na całym odcinku oraz m.in. budowę splotu torów (który niedawno
powstał w Gdyni) w celu przejazdu pociągów z przekroczoną skrajnią. Olbrzymie zmiany czekają podbydgoską stację Maksymilianowo. Z dokumentów PKP PLK wynika, że powstanie tam dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowych 201 i 131, zbudowane zostaną dwa perony dwukrawędziowe, powstanie wiadukt drogowy nad torami.